Moderator: Redaktörer
Sladd skrev:Magnus: Jag hoppades klargörandet var väldigt mycket utan värderingar. Det var i alla fall syftet med det.
Hoppas som du på många röster. Det ger en större legitimitet åt pristagaren och säkert extra kul att motta det!
Ragnwald skrev:Griff skrev:Johan Bernström, Sentec
Är han vinnare av årets pris?
Mycket trevlig kille, jag diskuterat med per telefon.
Topp!Sladd skrev:Magnus: Jag hoppades klargörandet var väldigt mycket utan värderingar. Det var i alla fall syftet med det.
Absolut!Sladd skrev:Hoppas som du på många röster. Det ger en större legitimitet åt pristagaren och säkert extra kul att motta det!
mvh
Nattlorden skrev:Ragnwald skrev:Griff skrev:Johan Bernström, Sentec
Är han vinnare av årets pris?
Mycket trevlig kille, jag diskuterat med per telefon.
Det var väl Griffs röstning? Det är öppet ett tag till...
Jag tycker mig snarare se en åldersdelning, vi som är för unga för att ha läst Hifihandboken, när det begav sig. Jag kan teoretiskt förstå dess storhet då och betydelse för svenkt hifiintresse under 70-talet. Men känslomässigt kan jag inte återanknyta till det.Sladd skrev:Det händer att jag tycker historielösheten breder ut sig...![]()
mvh
Sladd skrev:Kanske skulle man gått in och styrt upp från start med någon slags mall eller profil som exempel.
Sladd skrev:
Men som sagt, utan pekpinnar, helt demokratiskt, flest röster vinner!
mvh
Kimpost skrev:Jag röstar också på Anders Eriksson.
Men hur ser det egentligen ut med aktiviteten på andra hififorum? Det känns som att Faktiskt.se bestämmer utgången varje(?) år. Det kanske vore läge att fråga minhembio, component och alla andra om de inte skulle vilja pusha för omröstningen på deras respektive framsidor?
JanBanan skrev:Kimpost skrev:Jag röstar också på Anders Eriksson.
Men hur ser det egentligen ut med aktiviteten på andra hififorum? Det känns som att Faktiskt.se bestämmer utgången varje(?) år. Det kanske vore läge att fråga minhembio, component och alla andra om de inte skulle vilja pusha för omröstningen på deras respektive framsidor?
Framsidor?
americantabloid skrev:Johan Bernström, Sentec
UnholyRishna skrev:De gångerna jag träffat Naqref har han varit en riktigt hygglig snubbe, men han har ju inte haft något direkt inflytande över mitt hifiintresse. Inte än i alla fall. Det har iofs inte någon annan svensk konstruktör haft heller, om vi bortser från förra årets vinnare, samt Stig som tyvärr inte lever längre..
Hmm, svårt detta. Men jag lägger nog tusan min röst på John Larsen. Han har ju under lång tid sett till så att Stig Carlssons alster, och därefter Anders Erikssons, kommit ut på marknaden i snygg finish och till humana priser. Dessutom så har han ju alltid varit en tillgång när man ville ha tag i delar till sina Carlsson.
Vee-Eight skrev:UnholyRishna skrev:De gångerna jag träffat Naqref har han varit en riktigt hygglig snubbe, men han har ju inte haft något direkt inflytande över mitt hifiintresse. Inte än i alla fall. Det har iofs inte någon annan svensk konstruktör haft heller, om vi bortser från förra årets vinnare, samt Stig som tyvärr inte lever längre..
Hmm, svårt detta. Men jag lägger nog tusan min röst på John Larsen. Han har ju under lång tid sett till så att Stig Carlssons alster, och därefter Anders Erikssons, kommit ut på marknaden i snygg finish och till humana priser. Dessutom så har han ju alltid varit en tillgång när man ville ha tag i delar till sina Carlsson.
Han har fått Arken-pris förr, men inte peoples choice iof.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster