Moderator: Redaktörer
boom skrev:Har du kollat på vad vikten blir nu med tanke på golvet så inte hela klabbet ligger nere vid grannen/källaren.
Tror nästan att du får börja med hållfast beräkningar på golvet då du får en ganska koncentrerad punkt på allt.
IngOehman skrev:boom skrev:Har du kollat på vad vikten blir nu med tanke på golvet så inte hela klabbet ligger nere vid grannen/källaren.
Tror nästan att du får börja med hållfast beräkningar på golvet då du får en ganska koncentrerad punkt på allt.
En vattensäng är rätt så tung. Men inte tyngre än att det är bara att sätta
in en i vilket normalt hem som helst, utan att man behöver vara alls oroligt
för golvets hållfasthet.
Detsamma gäller om man bjuder in 50 personer, som kanske väger runt 5
ton, tillsammans med lite möbler.
Tungt för ett golv är avsevärt mycket mera än något ton.
Vh, iö
boom skrev:IngOehman skrev:boom skrev:Har du kollat på vad vikten blir nu med tanke på golvet så inte hela klabbet ligger nere vid grannen/källaren.
En vattensäng är rätt så tung. Men inte tyngre än att det är bara att sätta
in en i vilket normalt hem som helst, utan att man behöver vara alls oroligt
för golvets hållfasthet.
Detsamma gäller om man bjuder in 50 personer, som kanske väger runt 5
ton, tillsammans med lite möbler.
Tungt för ett golv är avsevärt mycket mera än något ton.
Vh, iö
Det här är att trycket kommer på en begränsad yta
Pontus91 skrev:Och det gör inte kraften från en vattensäng?
boom skrev:Har du kollat på vad vikten blir nu med tanke på golvet så inte hela klabbet ligger nere vid grannen/källaren.
Nicke skrev:Jag skulle nog vara mer orolig vad systemet kan göra med betongen när det är igång ordentligt
KarlXII skrev:Ingen fara.
Vad fint det blir! När är du klar?

rylandes skrev:Man blir tårögd.![]()
--
Komorok skrev:Jo en sak till. Jag har mailat kommunen för att få tag på ritningarna och beräkningarna på kåken för att få ett slutgiltigt svar på hur det hela är dimensionerat. Inte för att jag är speciellt orolig, men jag är ju nyfiken av mig och ett mail är ju lätt att skicka iväg.
boom skrev:Komorok skrev:Jo en sak till. Jag har mailat kommunen för att få tag på ritningarna och beräkningarna på kåken för att få ett slutgiltigt svar på hur det hela är dimensionerat. Inte för att jag är speciellt orolig, men jag är ju nyfiken av mig och ett mail är ju lätt att skicka iväg.
Fy fan nu kommer du att sätta myror i skallen på dom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster