Jag är riktigt sugen på att bygga en egen sub till mitt hem. Har lite erfarenhet sedan tidigare då jag i 18-års-åldern byggde diverse lådor till bilen, men det känns som att mina preferenser numera är lite annorlunda
Jag vill ha en liten och smidig sub och jag har fått för mig att jag vill att den ska vara sluten, då jag idag har en portad Velodyne CHT-10R som jag tycker är för bullrig och "trött".
Har tänkt mig lägga runt 4000 för kalaset och det ska spela ihop med
Frontar: Elac FS187
Center: Elac C180
Stärkare: HK 990 / HK AVR255
I ärlighetens namn så lyssnar jag mer på musik än tittar på film och jag behöver inget avgrundsvrål när jag kikar film heller. Jag bor dessutom i lägenhet, så man kan ju inte kräma på helt fullt.
Har kikat runt lite och funderar på att bygga en sluten låda av SEAS L26ROY med ett integrerat steg. Har också inte all plats i världen i mitt vardagsrum, så jag tänkte mig att den skulle ligga på strax över 30l, och då kommit fram till att jag nog behöver köpa ett steg med EQ eller motsvarande.
Vad tycker ni?
Tänker jag fel?
Har även sneglat lite på denna tråd, och blivit lite sugen på att göra något liknande: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=46918
Finns det andra alternativ som jag bör överväga?
MVH
Markus