Blir nog finemang det där.

Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Ser fint ut adzer, fan vad du kämpar.
Blir nog finemang det där.
-Palle- skrev:Inget spackel?
adzer skrev:Så bättre resultat och mindre jobb är tanken
adzer skrev:-Palle- skrev:Inget spackel?
Inte än. Skall lägga det i dag.
Finns två anledningar till att jag grundar innan jag spacklar.
1: Du ser alla skavanker mycket lättare efter du grundat. Att spackla direkt på MDF ger en risk att man missar något.
2: Jag behöver endast slipa efter spacklingen. Spacklar jag innan jag målar så måste jag slipa efter både spackel och grundfärg.
Så bättre resultat och mindre jobb är tanken
fonzeka skrev:Använde du raspen för att fasa alla kanterna?
adzer skrev:fonzeka skrev:Använde du raspen för att fasa alla kanterna?
Jupp. Om med beijers precision så var det flertalet millimeter som fick raspas ned på var och varannan skarv. Tog 8 timmars kontinuerligt arbete. Lite mör i dag
adzer skrev:Jupp. Om med beijers precision så var det flertalet millimeter som fick raspas ned på var och varannan skarv. Tog 8 timmars kontinuerligt arbete. Lite mör i dag
fonzeka skrev:adzer skrev:Jupp. Om med beijers precision så var det flertalet millimeter som fick raspas ned på var och varannan skarv. Tog 8 timmars kontinuerligt arbete. Lite mör i dag
Hehe kan tro det.
Nästa gång kanske du skulle provat med fräsen istället så hade det nog gått på mindre än en timme.
adzer skrev:Nattis: Ja det är skönt att arbeta med kroppen, men där skuldran låste sig efter 6timmar och jag hade ytterligare 2 timmar kvar så var det väldigt jobbigt och smärtsamt.
bakerman22 skrev:Det går tyvärr inte att ta bort missar med täckfärg.
ALLA missar som är kvar innan du börjar färdigstryka kommer vara kvar när du är klar.
bakerman22 skrev:Ett tips är att du kostar på dej den trippen...
Det är mycket lättare att se missarna i en vit färg.