Nattlorden skrev:Mich skrev:Kompisen upptäckte något vitt på spidern, snö?
Någon av kokainpåsarna den packades i som spruckit? Säg åt kompisen att inte inhalera för skrapt.

Tänkte att de passerat Nordpolen för magnetisering.
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Mich skrev:Kompisen upptäckte något vitt på spidern, snö?
Någon av kokainpåsarna den packades i som spruckit? Säg åt kompisen att inte inhalera för skrapt.
Säger ju inget heller, Fs är 35Hz.boom skrev:Alexi skrev:Det undrar jag med? Inte en enda parameter talar för att det är något element för infra...Mich skrev:Varför just den faitalpro'n?
//Michael
Preliminary data gives us an F3 of 18 hertz. Plus or minus 2db. You may get better with room placement options.
Fighting some measurement gremlins and as soon as I have a good one I will post it.
Alexi skrev:Säger ju inget heller, Fs är 35Hz.boom skrev:Alexi skrev:Det undrar jag med? Inte en enda parameter talar för att det är något element för infra...Mich skrev:Varför just den faitalpro'n?
//Michael
Preliminary data gives us an F3 of 18 hertz. Plus or minus 2db. You may get better with room placement options.
Fighting some measurement gremlins and as soon as I have a good one I will post it.
Alexi skrev:Att den frifältsmätt bara skulle falla av 3dB/oktav, tror jag inte ett dugg på. Han har nog gott om rumsstöd i den mätningen, någon får gärna rätta mig om jag har fel, men faller inte alla element av med 12dB/oktav frifält?!
Det betyder att en riktig mätning skulle ge en -12dB punkt vid 17,5Hz, inte -3dB, om den går rakt till Fs.
Jo men 32Hz Fs, 1,4ohm ReAerob skrev:Alexi brukar efterfråga lägre Q, och det har det här gott (ont?) om:
Fs: 32 Hz
Re: 1.4 ohm
Qes: 0.14
Qms: 4.2
Qts: 0.14
Vas: 164 dm3 (5.80 ft3)
Sd: 1210 cm2 (187.60 in2)
η0: 3.3 %
Xmax: ± 20 mm
Xvar: ± 15 mm
Mms: 330 g
Bl: 24.5 Txm
Le: 0.65 mH
boom skrev:18" D2
Re: 3.5 Ohms
Fs: 17 Hz
Qes: 0.41
Qms: 5.8
Qts: 0.38
Le: 3.2 mH
Sd: 117841 mm^2
Vas: 411.9 l
BL: 19.7
Mms: 416 g
Cms: 208.8
Sensitivity (1W/1m): 88.7 dB
Jag tycker de ssr ut som distgeneratorer...Kitchenmaster skrev:Ja, SI HT18 verkar väldigt prisvärda, av det som går att läsa sig till på bl.a. Data-Bass. Hade helt missat dessa basar, så tack för tipset!![]()
Lite synd att THD i sluten låda verkar öka rätt markant under ca 25 Hz jämfört med de bästa elementen. Ca 2000 kr hemkört till dörren för en 18" med den prestandan måste ju dock anses våldsamt billigt. Nästan för bra för att vara sant...
Alexi skrev:Jag tycker de ssr ut som distgeneratorer...Kitchenmaster skrev:Ja, SI HT18 verkar väldigt prisvärda, av det som går att läsa sig till på bl.a. Data-Bass. Hade helt missat dessa basar, så tack för tipset!![]()
Lite synd att THD i sluten låda verkar öka rätt markant under ca 25 Hz jämfört med de bästa elementen. Ca 2000 kr hemkört till dörren för en 18" med den prestandan måste ju dock anses våldsamt billigt. Nästan för bra för att vara sant...
Alexi skrev:Jag tycker de ssr ut som distgeneratorer...Kitchenmaster skrev:Ja, SI HT18 verkar väldigt prisvärda, av det som går att läsa sig till på bl.a. Data-Bass. Hade helt missat dessa basar, så tack för tipset!![]()
anjora skrev:gammal tråd visserligen men..boom skrev:18" D2
Re: 3.5 Ohms
Fs: 17 Hz
Qes: 0.41
Qms: 5.8
Qts: 0.38
Le: 3.2 mH
Sd: 117841 mm^2
Vas: 411.9 l
BL: 19.7
Mms: 416 g
Cms: 208.8
Sensitivity (1W/1m): 88.7 dB
jag fick tips om det elementet på ett forum och visst är det orocäckande billigt. databass.com har testat elementet, T/S parametrarna är inte lika bra som vad tillverkaren har engett
Qts 0.296
Qes 0.33
Qms 2.88
Fs 15 Hz
Res 3.5 Ω
Le 1khz 3.87 mH
Sd 0.115 m2
Vas 465 liters
Mms 446.6 grams
Cms 252 μm/N
BL 21.14 Tm
BL2/Res 127.7 N2/W
L/R Time Constant 1.11 milliseconds
SplSens 88.62 dB
elementet mäter också rätt bra, jag kommer avvakta lite så att elementen inte slutar på soptippen, visserligen sägs det att alla element testas innan de skickas ut men detta är inte garanti nog.
boom skrev:Ser man på dom T/S du har lagt upp så är dom ännu bättre.
NiklasF skrev:boom skrev:Ser man på dom T/S du har lagt upp så är dom ännu bättre.
Skulle fem stycken såna element leverera mer än vad en LMS gör?
Full patte ner till 10Hz är självklart ett kriterie.
boom skrev:NiklasF skrev:boom skrev:Ser man på dom T/S du har lagt upp så är dom ännu bättre.
Varför inte då dom är så pass billiga .
men personligen så skulle jag ha satsat på 15 tummaren och en 8 element då den simulerar bättre än vad 18 tummaren gör och har bättre Q värde i mindre låda .
Fackamato skrev:boom skrev:NiklasF skrev:boom skrev:Ser man på dom T/S du har lagt upp så är dom ännu bättre.
men personligen så skulle jag ha satsat på 15 tummaren och en 8 element då den simulerar bättre än vad 18 tummaren gör och har bättre Q värde i mindre låda .
Vart kan man hitta dessa element då? Blir det Stereo Integrity plus miljoner dollar i Fedex-frakt?
boom skrev:Fackamato skrev:boom skrev:NiklasF skrev:boom skrev:Ser man på dom T/S du har lagt upp så är dom ännu bättre.
Vart kan man hitta dessa element då? Blir det Stereo Integrity plus miljoner dollar i Fedex-frakt?
http://stereointegrity.com/index.php?id=60
http://stereointegrity.com/index.php?id=57
boom skrev:Ser man på dom T/S du har lagt upp så är dom ännu bättre.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster