Skulle hjälpa min svärfar att kasta skit i garaget och då blev det en sådan liten söt sak som byggdes.

Det är en 8" sls bas som sitter i en 25l portad låda, med ett rör som har 52mm i diameter och är 100mm långt. Den är sedan dämpad med ett lager fårull på alla väggar på insidan.
Bygget inspirerades av detta http://dogo.se/div_sub.php
Dock så är mitt långt ifrån lika seriöst och byggdes av lite skit som fanns i garaget. Därför vart volymen på just 25l
Mycket vill ha mer och tanken är att jag ska ha två basmoduler via en minidsp som ska ge mer bas framifrån. WAF faktor är extremt viktig och måste därför hålla ner storleken så mycket som det går.
Är inte helt nöjd med min nuvarande sls8, den är lite bumlig och jag har ett ruskigt flås i basreflex porten. Något som jag inte gillar ljudet av. Så ska jag korta ner röret, sätta i ett större och längre eller kasta lådan och bygga nytt.
Det är då frågan kommer om jag även ska byta element också, antingen till en bättre 8" eller till 10". Vill även hålla nere budgeten för bygget så max 1000:- per element.
Bidrar med två st röriga bilder med vikt tvätt mm...

Den ena av basmodulerna ska stå där den står idag, den andra ska byggas in i tv bänken.