http://www.youtube.com/watch?v=9mJAaT1WgKY
Moderator: Redaktörer
Martin skrev:KEF pratar inte i gåtor... Seriösa designers!
Kraniet skrev:Martin skrev:KEF pratar inte i gåtor... Seriösa designers!
och seriösa produkter. jag har inte lyssnat på allt för många Kef men de jag lyssnat på lät väldigt bra. Det jag kunnat läsa mig till från diverse tester visar på ett sunt know-how bakom högtalarna.
celef skrev:nu läste jag inget men noterade "damping mastic" mellan lådvägg och stag, det låter nytt med en "mjuk fog" istället?
Just i det här fallet provade de med biwiringterminaler och kablar men kom fram till att det ändå lät bäst att koppla ihop terminalerna vid högtalaren och köra båda kablarna parallellkopplade istället då de valde till slut enkla terminaler... Tycker det låter som en rimlig slutsats.Richard skrev:Kraniet skrev:Martin skrev:KEF pratar inte i gåtor... Seriösa designers!
och seriösa produkter. jag har inte lyssnat på allt för många Kef men de jag lyssnat på lät väldigt bra. Det jag kunnat läsa mig till från diverse tester visar på ett sunt know-how bakom högtalarna.
Ja, och de rekommenderar spikes samt biwiring. Ytterst kunniga yrkesingenjörer. Dessutom verkar de lyssna mycket .
Kraniet skrev:celef skrev:nu läste jag inget men noterade "damping mastic" mellan lådvägg och stag, det låter nytt med en "mjuk fog" istället?
kikar man i det paper som jag länkar till så ser man att de inte fäst stagen i lådan stumt utan har en dämpmatta emellan. Verkar som att de kom fram till att detta fungerar bättre än att dämpa hela(eller delar) lådväggen så som Ls3/5a. Dock verkar de även gått ifrån det tunna, styva lådmaterialet som valdes Ls3/5a.
Verkar som att det i Ls3/a användes en bitumenmatta med samma tjocklek som lådväggarna (12mm).
Detta med att ha en dämpmassa mellan staget och väggen har jag läst om ang någon annan högtalare nyligen. Kommer dock inte ihåg var/vilken..
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster