Hej igen. Det har ju skrivits en hel del på detta forum om olika fötter under högtalare. Nu undrar jag hur ni gör med era apparater. Har något placerats under fötterna på dessa? En fråga till, ibland när man knackar på en apparatlåda skramlar det något förfärligt. Mina var relativt tysta, men har åtgärdat det så nu är de nästan helt stumma. "Tror" att ovan nämnda kan påverka ljudet till det bättre. Någon som har en uppfattning om detta?
Jag har svårt att tro att en skallrande låda påverkar ljudet i sig. Dvs det som kommer ut från din förstärkare är nog relativt opåverkad av om locket vibrerar eller inte.
Men grejor som skallrar i rummet, tex från den bas som återges, är knappast en fördel. Ett lock som sitter "lite på trekvart" kan ju skramla med i ljudet och påverka detta negativt. Jag är för övrigt inte ens säker på att det bara är bas som kan påverka. När min körsjungande sambo klämmer i så svänger det från både pianot och gitarren
Min Sony-hembioförstärkare ger ifrån sig mekaniska ljud :-/ Jag försökte dra åt diverse skruvar, men kom aldrig åt problemet helt. Jag spände in någonting mellan trafo och chassi, då blev det tyst, tills förstärkare värmt upp. Utan den fina moden vart det tyst när den värmt upp, tror jag. Kvalitetskänsla.
Alla mina högtalare har sd-kuddar under sig och det gjorde enligt mig en stor skillnad. Speciellt basarna, mellan spikes och golv har jag en gummitass som har en enkrona under sig och en möbeltass.