Nattlorden skrev:Ser ju ut som välbehövliga korrektioner.
Även det inledande raljerande om botanik? (retorisk fråga)
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Ser ju ut som välbehövliga korrektioner.
MagnusÖstberg skrev:Svante,
Jag tror nog att du är medveten om att det som avses är dåtidens styrelse, revisorer och årsmöte som avses.
MagnusÖstberg skrev:Dagens aktiva medlemmar eller för den sakens skull ens skribenten skall behöva fortsätta lastas. Jag vidhåller att det är fel, hur du än vrider på det vad gäller styrelsens sammansättning att enkom lasta en skribent för en artikel.
MagnusÖstberg skrev:Du vet själv hur hårt jag drev frågan om chefredaktören/ansvarige utgivarens roll under min tid som ordförande - både om befogenheter och förtroende. Här ser du anledningen. Det blev tydliga roller. Tidningen gick i fas tidsmässigt och dylika saker som det här kunde inte ske. Pekka är en utomordentligt duktig redaktör.
MagnusÖstberg skrev:
Jag ser artikeln som ett misslyckande för föreningen som helhet, men det borde verkligen inte lasta dem idag. De som gör det söker mest ett skäl till det.
MagnusÖstberg skrev:
Jag anser nog vidare att vi trots allt vet för lite om tiden runt det hela, jag gör det definitivt.
MagnusÖstberg skrev:Och din målsättning nu är att han skall det igen?Svante skrev:shifts skrev:Hade jag varit Ingvar hade jag lämnat forumet för länge sedan.
Det gjorde han, för länge sedan.
MagnusÖstberg skrev:För att du ser kopplingar till en forngistorisk artikel som han med största sannolikhet fått skit för så det räcker?
MagnusÖstberg skrev:Kom igen, vad vill du med ditt inlägg? Vad är DIN drivkraft i tråden??
Svante skrev:....
Det där ser jag som den främsta anledningen att gå en retorikkurs, att bli medveten så att man genomskådar andras och egna retoriska grepp för att se igenom till sakfrågan.
....
landa skrev:Vi är väldigt nära en lex krasse. Så tänk på vad ni skriver.
Laila skrev:Svante skrev:....
Det där ser jag som den främsta anledningen att gå en retorikkurs, att bli medveten så att man genomskådar andras och egna retoriska grepp för att se igenom till sakfrågan.
....
Gått kursen än . . . ?![]()
KarlXII skrev:Menar du min tråd om fakta och faktiskt eller något annat förresten?
Morello skrev:Nattlorden skrev:Ser ju ut som välbehövliga korrektioner.
Även det inledande raljerande om botanik? (retorisk fråga)
shifts skrev:KarlXII skrev:Menar du min tråd om fakta och faktiskt eller något annat förresten?
Ja, precis. Kollade genom båda trådarna nu och de delade inte så många skribenter som jag trodde, men några stycken. Det var en rosa hund jag hade i åtanke.
Själv vill jag ha god insikt innan jag låter bilan falla.
Vinylcalle skrev:Känns som jag blivit utmålad som en person som vill starta bråk eller fortsätta en som jag ser det lite väl hård kampanj mot Ingvar Öhman. Det var aldrig min mening och kommer aldrig vara något jag stöder.
Därför ber jag någon moderator att låsa tråden. Vill folk fortsätta diskussion får någon annan starta en ny tråd eller skriva vidare på Euphonia.
Min energi räcker enbart till positiva saker.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster