av ivor-isobarik » 2012-09-16 01:08
Trevlig spontan Fredagkväll förlöpte i musikens tecken då svåger och Pekka kom på visit. Tanken var att paketera sista klimaxparet för avresa till Irland. Pekka kom in med en numera svart tolva under armen och emballage under den andra. Den skulle låta som en Klimax DS hade Andkan berättat,vilket vi alla var väldigt exalterade över att få uppleva. Först ut var min Erikskruvade tolva och vi mjukstartade med purples machine head. Därefter äntrade den numera svarta skönheten scenen och vi lirade en stund på samma platta. Spelade mycket bra och mycket riktigt ljust och fint. Därefter vevades min tolva igång igen och inte helt oväntat fattades en hel del i jämförelse med den värre spelaren. Dock så fanns där emellertid annat som den svarta saknade. Svågern såg rastlös ut och slutligen åkte verktygen fram. Tio minuter senare så såg alla deltagare väldigt mycket belåtna ut och upphetsat vändes skivsamlingen ut och in. Nu var det verkligen stor skillnad mellan tolvorna och definitivt inte till min fördel...
Plattor som en sliten Steppenwolf Born to be wild",Creedence "Sweet hitch hiker" eller The Stories "Brother Louie" gav ett permanent intryck.
Devilleplattan som en viss "Öronvaxare" skakade liv i under vintern var så bra att den krävde två hastigt inmundiga Crocodile för att undertecknad inte skulle överhetta riktigt. Vidare konsumerades Cash "American V" och till och med Italo Disco plattan "Vol 4" med bland annat Koto och Laserdance om någon minns dem?
I vanlig ordning så spelades även "mindre seriös" musik så som Snowstorm med stort musikalisk utbyte.
"-Solen klättrar ner ifrån skyn
och bilarna kör i karavan
Och när jag vandrar upp för Avenyn
då är det vårstämning i stan.."
Jag kanske inte behöver säga att det blev sent innan vi packade ihop och finalnumret var kanske det mest spännande. Att förvandla markisoleringen till lämpligt stora emballagebitar. Meddelst såg så tärnades frigoliten varvid en stor mängd pyttesmå smulor spreds överallt så riktig julstämning infann sig i form av syntetisk nysnö.
Trots ihärdigt dammsugande så undrade Bea vad vi hade hållit på med under småtimmarna då det fortfarande fanns spår kvar efter gårdagens övningar. För övrigt så hade hon drömt att hon var med i en Scorsese film och att Deville hade sjungit "Junkers Blues" i hennes öra som i värsta Bollywood filmen och dansat någon märklig jive till sången. Härligt hur musik påverkar människor..
Drag èm in through the telephone
Make the customer a Linnie
Linn-music for life