-Palle- skrev:Inspirerad av Falkis tråd från mediadelen av forumet tänkte jag höra hur gammal eran äldsta hifipryl som ni fortfarande använder är?
Edit: Med äldsta menar jag åldern på apparaten, inte hur länge du själv ägt den.
Det äldsta hemma hos mig är mina POA-6600A, vet inte riktigt när dom är tillverkade dock..
Jag kör faktisk på samma stig som du.
Jag köpte på tidigt 90tal ett par Denon POA-6600A monoblock och ett Denon DAP-2500A försteg på HiFi-klibben på Birger Jarlsgatan i Sthlm och dessa kör jag på fortfarande och lyssnar på just nu i denna stund. Dessa har funkat perfekt förutom att en ingång dog på försteget och det fick bytas något litet relä för att få fjutt på det igen. Finns en gnutta skrap i volympotten ibland men det är bara att "massera" bort med lite friskt rattande en gång i veckan på volympotten
Till detta har jag en Pioner CD PD-S06 tror jag den heter, men den används mycket sällan numera då det är mycket mer smidigt att streama musiken från iTunes i min MacBook Pro till stereon.
Högtalarna är ett par "smidiga" JBL 250Ti från början/mitten av 90talet som jag tror är ganska konkurrenskraftiga ännu i dag. De är i alla fall rätt kapabla och imponerande pjäser.