Moderator: Redaktörer
nadifierad skrev:Är det någon som hört de där Magico?
Hade varit kul att läsa om en test, mot tex B&W 802D.
celef skrev:angående magico, är det verkligen nödvändigt för ljudet att bygga så komplicerat eller sysslar dom med resursslöseri och kanske bedrägeri?
vi som bygger själva har ju lärt oss att extrema material i lådväggarna gör väldigt lite för ljudet men ökar byggkostnaden rejält, en sund konstruktion med vanlig mdf är ju så bra det behöver bli, allt över detta är ju i princip pengarna i sjön
Aerob skrev:celef skrev:angående magico, är det verkligen nödvändigt för ljudet att bygga så komplicerat eller sysslar dom med resursslöseri och kanske bedrägeri?
vi som bygger själva har ju lärt oss att extrema material i lådväggarna gör väldigt lite för ljudet men ökar byggkostnaden rejält, en sund konstruktion med vanlig mdf är ju så bra det behöver bli, allt över detta är ju i princip pengarna i sjön
Jag tror dom gör just det, sysslar med resursslöseri alltså. Tror inte det handlar om bedrägeri dock, snarare teknikonani med tanke på maskinparken.
Aerob skrev:celef skrev:angående magico, är det verkligen nödvändigt för ljudet att bygga så komplicerat eller sysslar dom med resursslöseri och kanske bedrägeri?
Jag tror dom gör just det, sysslar med resursslöseri alltså. Tror inte det handlar om bedrägeri dock, snarare teknikonani med tanke på maskinparken.
celef skrev:angående magico, är det verkligen nödvändigt för ljudet att bygga så komplicerat eller sysslar dom med resursslöseri och kanske bedrägeri?
celef skrev:
jag menar självbedrägeri, inte en brottslig handling, jag tror wilson audio är i samma båt
teknikonanin skulle ju oxå kunna vara en marknadsgrejj, jag tror många gillar vad de ser i magico
Ragnwald skrev:Varför kostar de 17,000:- ?
Kraniet skrev:celef skrev:
jag menar självbedrägeri, inte en brottslig handling, jag tror wilson audio är i samma båt
teknikonanin skulle ju oxå kunna vara en marknadsgrejj, jag tror många gillar vad de ser i magico
Ja det är ju svårt att avgöra utan att ha hört dom. Nog tror jag att deras metod fungerar men frågan är om det är overkill eller ej.
De som skriver för soundstage menar dock att Magico är hästlängder före allt annat. Detta baserat på deras lyssningar och mätningar i NRCs lokaler.
Sen vad det säger om produkten egentligen vet man ju inte..
Men över huvud taget blir jag imponerad över dessa företag som lägger så mycket energi på att utveckla dessa produkter.
Vivid Audio är ett annat företag som lagt enorm energi i sina produkter, precis som Revel och B&W tex.
Ragnwald skrev:Varför kostar de 17,000:- ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster