Moderator: Redaktörer
thombjon skrev:Vad tror ni om den här ? Kanske inte direkt ett fynd prismässigt men väldigt ovanlig. Har inte sett någon i denna serien till salu förut eller har de gått så fort att man inte har hunnit med att se annonsen.![]()
http://www.blocket.se/varmland/SANSUI_V ... ?ca=15&w=3
Jättefin, men prismässigt känns det inte helt 100%.
thombjon skrev:Vet ej om detta blir ett fynd men detta är väl en väldigt ovanlig och dessutom snygg kombo
http://www.tradera.com/technics-se-a3-mk2-slutsteg-technics-su-a4-mk2-forsteg-eq--auktion_340874_162860025
talibankocken skrev:thombjon skrev:Vet ej om detta blir ett fynd men detta är väl en väldigt ovanlig och dessutom snygg kombo
http://www.tradera.com/technics-se-a3-mk2-slutsteg-technics-su-a4-mk2-forsteg-eq--auktion_340874_162860025
Men för 8500:- så känns det inte som ett fynd....
Men för 8500:- så känns det inte som ett fynd....
Jag tycker det är värt åtminstone det dubbla av vad det är uppe i.
thombjon skrev:Men för 8500:- så känns det inte som ett fynd....Jag tycker det är värt åtminstone det dubbla av vad det är uppe i.
Det är ju en vecka kvar så priset kommer nog att gå upp lite till och jämför man vad man får för nya grejer för de dubbla pengarna idag så är det inte speciellt mycket jämfört med denna.
Jag vet inte varför folk tycker att såna här stereo grejer ska vara gratis bara för att de är äldre.![]()
Det finns ju inte mycket som slits, det är ju i stort sett bara elekrolytkondensatorer och de är ju både lätt att byta och inte speciellt dyra.
Tar man andra äldre teknikprylar som bilar, motorcyklar och mopeder så kan det bli fantastiska summor för sånt som knappt går att använda idag.
Så är det ju inte med dessa, nästan tvärtom, man får gå väldigt högt i pris innan det blir bättre.
Roadrunner1 skrev:thombjon skrev:Men för 8500:- så känns det inte som ett fynd....Jag tycker det är värt åtminstone det dubbla av vad det är uppe i.
Det är ju en vecka kvar så priset kommer nog att gå upp lite till och jämför man vad man får för nya grejer för de dubbla pengarna idag så är det inte speciellt mycket jämfört med denna.
Jag vet inte varför folk tycker att såna här stereo grejer ska vara gratis bara för att de är äldre.![]()
Det finns ju inte mycket som slits, det är ju i stort sett bara elekrolytkondensatorer och de är ju både lätt att byta och inte speciellt dyra.
Tar man andra äldre teknikprylar som bilar, motorcyklar och mopeder så kan det bli fantastiska summor för sånt som knappt går att använda idag.
Så är det ju inte med dessa, nästan tvärtom, man får gå väldigt högt i pris innan det blir bättre.
Dags att gå vidare. Valde o sälja min kära Technicsanläggning för
att titta på lite andra prylar. I andra trådar har jag skrivit om att jag som ung grabb jobbade på Ljudrummet i Borås, där jag kom i kontakt
med denna anläggning första gången. Det blev en pojkdröm som jag
lyckades förverkliga, men man kan inte ha allt så jag ska söka
nya spännande saker i Hi-Fi-världen. Det som var lite roligt var att
vinnaren av auktionen är en kille som jag jobbade ihop med på
Ljudrummet i början av 80-talet, samma kille som syns på ett maskat
foto i denna tråd... http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=50800
Ibland är världen liten.... han står vid just en anläggning som den
han köpte av mig, syns till höger ner på bilden....
Måste säga att det känns lite högoddsigt på något sätt....
Fjonkalicious skrev:Jag har ju ett sånt kit i lite mindre bra kosmetisk kondition, undrar om det är någon som är intresserad? ( ok , inte exakt samma men hyffsat nära)
Vinylcalle skrev:Roadrunner1 skrev:thombjon skrev:Men för 8500:- så känns det inte som ett fynd....Jag tycker det är värt åtminstone det dubbla av vad det är uppe i.
Dags att gå vidare. Valde o sälja min kära Technicsanläggning för
att titta på lite andra prylar. I andra trådar har jag skrivit om att jag som ung grabb jobbade på Ljudrummet i Borås, där jag kom i kontakt
med denna anläggning första gången. Det blev en pojkdröm som jag
lyckades förverkliga, men man kan inte ha allt så jag ska söka
nya spännande saker i Hi-Fi-världen. Det som var lite roligt var att
vinnaren av auktionen är en kille som jag jobbade ihop med på
Ljudrummet i början av 80-talet, samma kille som syns på ett maskat
foto i denna tråd... http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... ic&t=50800
Ibland är världen liten.... han står vid just en anläggning som den
han köpte av mig, syns till höger ner på bilden....
Måste säga att det känns lite högoddsigt på något sätt....
Kul historia samtidigt synd att du gör dig av med dina fina förstärkare. Har du något annat i sikte? Hade en kund på jobbet som var duktigt sugen på dina grejer men han hade nog inte helt klart för sig vad slutpriset skulle hamna eller inte ekonomi för det just nu.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster