Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Det blir ju +2dB i känslighet, 94dB, i det aktuella området utan motståndet. Så det är klart att det skall stå +2/-4dB. Vad som är standard har inget med saken att göra.
MagnusÖstberg skrev:Adazer: Du får se det i relation till normalkurvan.
adzer skrev:Om det är standard med det läget så blir det ju inte + någonting. + innebär en förändring i min bok.
Du behöver således en referens. Är referensen den angivna känsligheten menar du?
Komorok skrev:adzer skrev:Om det är standard med det läget så blir det ju inte + någonting. + innebär en förändring i min bok.
Du behöver således en referens. Är referensen den angivna känsligheten menar du?
Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
Äh, att prata om standarder i ino-världen känns lite avlägset. Det mesta brukar ju vara specialfall ändå.
adzer skrev:Komorok skrev:adzer skrev:Om det är standard med det läget så blir det ju inte + någonting. + innebär en förändring i min bok.
Japp. Eller bör man ange det hela i relation till pi60 kanske? Jaaaa! Bra idé.
Äh, att prata om standarder i ino-världen känns lite avlägset. Det mesta brukar ju vara specialfall ändå.
Nej det mest intuitiva borde vara att ange det i förändring mot standardfiltret.
Således att det finns en standardmodell som är den som funkar för de flesta. Sedan kan man få den med filter som ger +/-dB för att anpassa för ditt rum.
Att kalla standarfiltret för +2dB är minst sagt udda.
Filtrerna är ganska standard för en given modell imo. De flesta som jag vet har standardfilter utan sänkt bas.
Komorok skrev:PojkenMedTur skrev:Jag vill också ha i32or =(
Fyllde 27 igår och spelade sönder mina i6or för andra gången...
Trist att höra.
Dags att byta användarnamn snart.
Komorok skrev:Det kanske ÄR standard att få filtret MED motstånd. men eftersom de flesta placerar i hörn så får de inga motstånd med från början...
Inte i basen, men utsläckningen kommer lite högre upp.adzer skrev:Om man placerar i hörn behöver man väl ingen extra höjning i basen?
Snarare så att man skulle få ett större motstånd väl?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster