Moderator: Redaktörer
Naqref™ skrev:lilltroll skrev:Den är ju bara 15 634 bytes stor !
Mjo men den är 140 pixlar för bred
lilltroll skrev:Usch vad mycket skräpinlägg och lite teknikinlägg jag i slutändan har varit med och genererat![]()
Kan man städa i tråden och ta bort alla misstag som andra inte har någon stor nytta av att man gjort, eller är man Admin då?
Naqref™ skrev:Man kan ändra sina egna inlägg om man vill. Såg fel btw. Var inte 140 pixlar för bred utan ännu mer... Noterade bara höjden. Bilder bör inte vara bredare än 800 pixlar (och helst inte högre än så).
ssoep skrev:Hej
varför inte bygga en band, elektrostat, dipol eller något annat orginellt.
inte en vanlig två-tre-vägare.
i princip alla kombinationer av dessa går att köpa färdiga eller som diy.
Haakan_W skrev:är det nån som tar tag i detta praktiskt eller spånar alla bara?
iffe skrev:Det var nog det mest intressanta jag hört talas om på länge. Jag beordrar dig att skriva en tråd om hur du har gjort och tänkt omedelbums
lilltroll skrev:Man skulle vilja skala om allt så att man lägger på massa och fjädring och resistans i enheterna gram osv, men detta har jag inte gjort än.
Svante skrev:lilltroll skrev:Man skulle vilja skala om allt så att man lägger på massa och fjädring och resistans i enheterna gram osv, men detta har jag inte gjort än.
När du ändå håller på kan man väl få ändra fs, vas och qts i stället?
Varsin regel på skärmen, det vore väl kul?
lilltroll skrev:Svante skrev:lilltroll skrev:Man skulle vilja skala om allt så att man lägger på massa och fjädring och resistans i enheterna gram osv, men detta har jag inte gjort än.
När du ändå håller på kan man väl få ändra fs, vas och qts i stället?
Varsin regel på skärmen, det vore väl kul?
Blir inte det svårt? Då måste man veta elementets parametrar eller. Massa och fjädring går att addera på eller?
Erik_Johansson skrev:Mitt eget projekt (som jag sa att jag skulle tillgängliggöra all info om om det fanns intresse) är helt färdigt nu vad gäller låddesign stadiet. Här hemma ligger 4st CA18RLY och 2st Scanspeak D2905/9700 diskanter som blev den diskant jag valde efter lite diskussion med såväl Naqref som Morello. Lådmaterial införskaffades men blev inte riktigt bra, så jag ska beställa nytt.
När lådorna är byggda blir det en liten mätresa till en plats någonstans i vårt avlånga land.![]()
Så då kommer det riktiga mätningar i låda. Men allt är som vanligt beroende av skola och tillgänglig tid, så det fortskrider, men långsamt, för min del.
/Erik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 231 gäster