Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Men vad i hela friden ska du med en extra dac till då?
Digitalt till analogt till digitalt till analogt.
Rätt onödigt som jag ser det.
Ragnwald skrev:Men vad i hela friden ska du med en extra dac till då?
Rätt onödigt som jag ser det.
Men vad i hela friden ska du med en extra dac till då?
I frågan tror jag möjligen att Media Player kan spela nån roll. Testa med några andra uppspelare. Har du förresten någon nätverksspelar-funktion i din CD/DVD?
Kan du försöka beskriva HUR illa det låter? Jag vet att det är jättesvårt, men... Skulle mormor höra skillnad? Skulle en icke-hifimänniska höra skillnad?
bjlarsson skrev:Kan du försöka beskriva HUR illa det låter? Jag vet att det är jättesvårt, men... Skulle mormor höra skillnad? Skulle en icke-hifimänniska höra skillnad?
Mormor vet jag inte, men sambon (som inte är så intresserad) hör skillnad. Jag kan inte beskriva det på annat sätt än att det är "plattare" och mindre dynamiskt ljud. Lägre upplösning, mindre luft, eller vad man ska säga.
bjlarsson skrev:Hej!
... försöker jag lyssna på spotify eller mp3-filer via laptop+dac. Dock - det låter inget vidare, varför?
Ragnwald skrev:bjlarsson skrev:Hej!
... försöker jag lyssna på spotify eller mp3-filer via laptop+dac. Dock - det låter inget vidare, varför?
USB mellan Laptop och DAC, sedan optiskt från DAC till Receiver?
bjlarsson skrev:Nej, ingen nätspelarfunktion. Har ni något bra förslag på mediespelare att testa?
farbman skrev:Det bästa i många fall är om man kan köra ASIO för att kringgå allting som Windows har för sig med ljudet.
RogerGustavsson skrev:farbman skrev:Det bästa i många fall är om man kan köra ASIO för att kringgå allting som Windows har för sig med ljudet.
I Windows XP var det så. Det är väl inte likadant i Windows 7?
farbman skrev:Man kan ju köra WASAPI i exclusive mode oxå. Skall väl ge ett bra resultat.
sprudel skrev:Du får hoppa över datorns påverkan så mycket som möjligt. Antingen en Squeezebox Touch och därefter till din DA, eller Airport Express och till din DA. USB är inte ett helt enkelt sätt att skicka musik på även om det blivit en riktig hype just nu kring detta. Trådlöst är så galvaniskt isolerat det kan bli.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster