Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Vad är det för filer?
MasVis har bara "native" stöd för wav, om det är flac eller mp3 kan du använda codecar (flac.exe resp lame.exe, typiskt). Under settings codecs ser du var MasVis vill att de ska ligga, är texten röd så saknas codecarna och då behöver du lägga dit dem.
MorganM skrev:hmm.. Har lagt dit wma,men det fungerar inte.Verkar som datorn inte tillåter masvis (okänd fil).får jag upp en ruta om.
Svante skrev:MorganM skrev:hmm.. Har lagt dit wma,men det fungerar inte.Verkar som datorn inte tillåter masvis (okänd fil).får jag upp en ruta om.
Hmm, vad är det för codec som konverterar wma?
Win7 har nån ny koll av exefiler som verkar baseras på statistik som de samlar från folk. Jag laddade ner ett program till jobbet som jag själv hade skrivit, och då sade Win7 att det här programmet har inte så många laddat ner så det kan vara osäkert.
Lovvärt iofs, men jag kan garantera att jag inte har fulat till något med MasVis så den kan du köra ändå efter lite trixande. Det var några knapptryck bort, men till slut så gick det att göra "run anyway".
Edit: fast nu när jag provar att ladda ner masVis till jobbdatorn så verkar inte Win7 ha några problem med den. Tydligen vet Micro$oft att MasVis är snällt.
MorganM skrev:Svante skrev:MorganM skrev:hmm.. Har lagt dit wma,men det fungerar inte.Verkar som datorn inte tillåter masvis (okänd fil).får jag upp en ruta om.
Hmm, vad är det för codec som konverterar wma?
Win7 har nån ny koll av exefiler som verkar baseras på statistik som de samlar från folk. Jag laddade ner ett program till jobbet som jag själv hade skrivit, och då sade Win7 att det här programmet har inte så många laddat ner så det kan vara osäkert.
Lovvärt iofs, men jag kan garantera att jag inte har fulat till något med MasVis så den kan du köra ändå efter lite trixande. Det var några knapptryck bort, men till slut så gick det att göra "run anyway".
Edit: fast nu när jag provar att ladda ner masVis till jobbdatorn så verkar inte Win7 ha några problem med den. Tydligen vet Micro$oft att MasVis är snällt.
Så här står det i en ruta,när jag vill dra över musikfilen till masvis rutan:
----------------------------------------------------------------------
Öppna fil-säkerhetsvarning
Utgivaren kunde inte verifieras
Vill du köra den här programvaran?
namn: C:\Users\Hemma\Downloads\Masvis.exe
Kör Avbryt
Den här filen har inte en giltig signatur som visar vem som
publicerat den.Kör bara program från källor du litar på.
(Verkar som Datorn inte godtar programet.Trycker jag på kör knappen,så får jag bara upp ytterligare en ny ruta från masvis,där man ska dra över musikfilerna.
MagnusÖstberg skrev:Kör inte programmet från nedladdningsplatsen.
MorganM skrev:Tack! För hjälpen,tyvärr fungerar det inte ändå![]()
Så här ser det ut.Hoppas länken fungerar,dator är inte min starka sida.
Större bild,på länken nedan!
http://www.bilddump.se/bilder/201209231 ... .2.114.JPG
PekkaJohansson skrev:EAC är ett kostnadsfritt och bra standardprogram för rippning av wav-filer. Använd standardinställningarna och se till att kopiera okomprimerat bara!
Med vänlig hälsning
Pekka
MagnusÖstberg skrev:Du rippar med EAC direkt. Det är just det som programmet gör.
Du borde ändra trådrubriken, programmet gör ju pracis som det skall. Det var ju gammal hederlig Skit Bakom Spakarna
MorganM skrev:MagnusÖstberg skrev:Rekommenderar starkt att du rippar med EAC istället.
Varför?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster