Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Yazoo - Upstairs at Eric's, cd 1982
Lou Reed - Berlin, cd 1986
PerStromgren skrev:PekkaJohansson skrev:Yazoo - Upstairs at Eric's, cd 1982
De där plattorna tycker jag nästan ensamma bevisar att 80-talet var ett helt OK musikdecennium! Yazoo är dödsbra, IMHO.
PekkaJohansson skrev:Jag har i dag glädjen att rapportera om inköp av tre förstapressningar:
Yazoo - Upstairs at Eric's, cd 1982
Bee Gees - Best of Bee Gees vol 1, cd 1987
Med vänlig hälsning
Pekka
Bill50x skrev:BeeGees är alltid BeeGees men har man de bästa plattorna behövs inga samlingsplattor...
/ B
PekkaJohansson skrev:Bill50x skrev:BeeGees är alltid BeeGees men har man de bästa plattorna behövs inga samlingsplattor...
Jorå! Man behöver allt med Bee Gees, inklusive minst en samlingsplatta eftersom "Words" inte finns på något av originalalbumen.
Bill50x skrev:Om man bortser från vinylerna så är det mesta jag har faktiskt samlingar, hehe. Av sex CD är faktiskt fyra sådana...
/ B
hifikg skrev:30Hzbone skrev:nypressning av debutabumet från 1958
Hur låter den? Var beställde du den? Blev sugen!
PekkaJohansson skrev:Ett par frågor i all vänlighet till er som köper remastrade skivor: vilken är den främsta anledningen till att ni köper plattorna? Lättillgänglighet? Bonusmaterial? Hur upplever ni ljudkvaliteten?
PekkaJohansson skrev:Ett par frågor i all vänlighet till er som köper remastrade skivor: vilken är den främsta anledningen till att ni köper plattorna? Lättillgänglighet? Bonusmaterial? Hur upplever ni ljudkvaliteten?
Med vänlig hälsning
Pekka
mrGaskill skrev:köper remastrat? Ja det enda som fanns på cdon vid tillfället var en remastrad utgåva. Undrar om "piper" finns att få tag på i någon gammal raspig monoutgåva?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster