blev så sugen att jag skicka pengar åå så korkat .. gissa om jag fick den
Moderator: Redaktörer
sbl skrev:å så korkat jag såg en annons på blocket om en omp20 puppa för 600
blev så sugen att jag skicka pengar åå så korkat .. gissa om jag fick den)
sbl skrev:å så korkat jag såg en annons på blocket om en omp20 puppa för 600
Jocke skrev:sbl skrev:å så korkat jag såg en annons på blocket om en omp20 puppa för 600
Kan va samme en som härjade på HifiMagasinet nyligen - där rök några hundra... Men, vi var flera som var "på" så Polisen utreder...
Jocke skrev:sbl skrev:å så korkat jag såg en annons på blocket om en omp20 puppa för 600
Kan va samme en som härjade på HifiMagasinet nyligen - där rök några hundra... Men, vi var flera som var "på" så Polisen utreder...
hifikg skrev:Vad tråkigt!
Jag brukar själv skicka slantar och prylar kors o tvärs så länge det rör sig om mindre summor och, peppar, peppar, hittills har det alltid fungerat. Vid större affärer tar jag mig omaket att resa för att betala kontant och hämta prylarna.
Måste du ha ett sånt där fäste?
sbl skrev:ortofon 20 med t4p fäste![]()
å japp men noll svar ..
var lite för ivrig att köpa en puppa till min nya svarv så då kan det bli knäppt
Ragnwald skrev:sbl skrev:ortofon 20 med t4p fäste![]()
å japp men noll svar ..
var lite för ivrig att köpa en puppa till min nya svarv så då kan det bli knäppt
Jag har för vana att känna säljaren på pulsen före köp.
Tillgänglighet och attityd avgör.
flathead skrev:Litet tips:
Betala med Paypal !
Dom vill ha säkra transaktioner och jagar skojare med samma frenesi och resurser som Ebay.
Jag skulle inte vilja ha deras drev av advokater i hasorna.
Polisen har nog tyvärr för lite resurser för att hina reda ut dessa ärenden och det vet skojarna.
flathead skrev:Litet tips:
Betala med Paypal !
Dom vill ha säkra transaktioner och jagar skojare med samma frenesi och resurser som Ebay.
sbl skrev:flathead skrev:Litet tips:
Betala med Paypal !
Jag skulle inte vilja ha deras drev av advokater i hasorna.
Polisen har nog tyvärr för lite resurser för att hina reda ut dessa ärenden och det vet skojarna.
tror jag bara undviker blocket .. inte nu bara för det med pickupen utan det är nog lite väl mycket skoj där
sbl skrev:Jocke skrev:sbl skrev:å så korkat jag såg en annons på blocket om en omp20 puppa för 600
å så surt .. jag goglade på namnet innan men fick inga träffar så jag tänkte att jaja ..
Lennart skrev:flathead skrev:Litet tips:
Betala med Paypal !
Jag blev blåst på Tradera. Och Tradera som "ägs" av Ebay lyfter inte ett finger för oss som drabbas av skojare. Och jag betalade från mitt bankkonto till ett bankgirokonto som var kopplat till ett Paypalkonto. Men Paypal lämnar inte ut några uppgifter vem mottagaren är! Jag måste ge beröm till skojaren som har ett mycket smart upplägg, skyddad av Paypal!
/Lennart
Jocke skrev:Om det ser ut så där kan du prova att reklamera på posten!
flathead skrev:Jocke skrev:Om det ser ut så där kan du prova att reklamera på posten!
Inte rekomenderat = icke försäkrat !
Kanske tur jag inte blivit hårt drabbad själv, skulle rotat fram individen farit dit och fått 6 mån semester !
Känns som dom där individerna har förtjänat lite Norrländsk grannsamverkan.
sbl skrev:Magnus77 skrev:Finns en som säljer nagaoka nålar på blocket till väldigt bra priser, är det samma? Han säljer även audioquest kablar till minst lika bra priser.
inte samma namn i alla fall .
sbl skrev:sbl skrev:Magnus77 skrev:Finns en som säljer nagaoka nålar på blocket till väldigt bra priser, är det samma? Han säljer även audioquest kablar till minst lika bra priser.
inte samma namn i alla fall .
men som sagt samma upplägg å banken klämde ur sej att det var flera olka namn som hade tillgång till kontot
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster