Moderator: Redaktörer
Bara att ringa IÖ och bestämma tid
Varför köper du inte nya om du ändå bor i Stockholm?
I stort sett samma pengar nya som begagnade.
denim44demon skrev:Tänkte be om lite hjälp.
Jag funderar på att köpa ett par begagnade Ino Audio piP, men vad ska jag tänka på? Jag har för mig att jag läst att det var någon förändring (element) kring 2006 och att det med den anledningen kanske är bra att sätta en åldersgräns här. Är det några andra saker som jag bör ta hänsyn till eller är de flesta efter denna årgång relativt likvärdiga?
Oresound skrev:Kolla filtrets koppling, lödning och limning rätt och slätt.
Dämpmaterialet kanske någon annan kan tipsa om?
Vad jag vet så är det bara piPs baselememt som ändrats 2006,samt att porten numera är i ett stycke istället för kapad och klistrad
Jag skulle avråda från att öppna lådan igen. Dels är diskanten lite känslig och kan lätt spricka andra gången den skruvas dit sen bör man ju byta tätlist om man tar ute elementen dessutom.
PojkenMedTur skrev:lödkolven har så många andra trevliga användningsområden också, förlänga strömsladden till vattenkokaren t.ex.
RogerGustavsson skrev:PojkenMedTur skrev:lödkolven har så många andra trevliga användningsområden också, förlänga strömsladden till vattenkokaren t.ex.
Fast jag tror inte man får löda sladdar som ansluts till starkström utan vidare. Det måste vara en konstruktion som överhuvudtaget tillåter lödning och det är sällan fallet beträffande starkströmskablar, de pressas eller skruvas oftare. Det finns en risk att lödningen släpper om kabeln går varm vid belastning (och de gör de ofta).
denim44demon skrev:Tack för all hjälp!Vad jag vet så är det bara piPs baselememt som ändrats 2006,samt att porten numera är i ett stycke istället för kapad och klistrad
Uppdaterades inte piPs baselement alldeles nyss (2010) och de vanliga piP elementen 2006? Har för mig att jag läst detta men jag är inte säker.
Glebster skrev:RogerGustavsson skrev:PojkenMedTur skrev:lödkolven har så många andra trevliga användningsområden också, förlänga strömsladden till vattenkokaren t.ex.
Fast jag tror inte man får löda sladdar som ansluts till starkström utan vidare. Det måste vara en konstruktion som överhuvudtaget tillåter lödning och det är sällan fallet beträffande starkströmskablar, de pressas eller skruvas oftare. Det finns en risk att lödningen släpper om kabeln går varm vid belastning (och de gör de ofta).
Det var det första jag tänkte på också...
RogerGustavsson skrev:Glebster skrev:RogerGustavsson skrev:PojkenMedTur skrev:lödkolven har så många andra trevliga användningsområden också, förlänga strömsladden till vattenkokaren t.ex.
Det var det första jag tänkte på också...
Johan Lindroos fick väl detta på näsan av arge snickarn?
Rydberg skrev:RogerGustavsson skrev:Johan Lindroos fick väl detta på näsan av arge snickarn?
"Eru dum i huvet" har jag för mig han sa
Ragnwald skrev:Det händer att folk säljer för att de inte är nöjda med ljudet.
Då har det visat sig att filtren är fellödda.
Ordentligt prutläge, gå sen hem och fixa filtren.
Om du inte känner för att montera ett par ska du inte göra det. Ja det är inte så svårt men blir det fel så kan det bli katastrof. Dessutom behöver man verktyg etc. Har man aldrig sett ett kopplingsschema förut blir det lite klurigt.
Det händer att folk säljer för att de inte är nöjda med ljudet.
sprudel skrev:Ragnwald skrev:Det händer att folk säljer för att de inte är nöjda med ljudet.
Ordentligt prutläge, gå sen hem och fixa filtren.
Hehe! Du har en liten affärside' där!
denim44demon skrev:Vad säger ni om skillnaden mellan piP och piPs? Någon med erfarenheter av båda?
Ragnwald skrev:+1
Ingvars signatur går inte av för hackor.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster