Vad hände egentligen med inoaudio.com? Ingenting över huvud taget verkar det som, stämmer det? Har vi en ny hifiart.se som ju tog rätt modig tid på sig att bli klar?
Vem/vilka är inblandade och kan räta ut ovanstående frågetecken?
Moderator: Redaktörer
__10 skrev:Vem/vilka är inblandade och kan räta ut ovanstående frågetecken?
IngOehman skrev:
Min plan är den rakt motsatta: Dra ned på antalet demo/år ytterligare (till en början till tio per år) och sedan om det behövs börja försöka bli lite otrevligare mot folk. Mitt mål är att ha lika få intressenter som jag kan producera högtalare. P så vis kan det ju finnas chans att leveranstiden kommer ned till anständiga nivåer.
IngOehman skrev:När jag har gjort mig tillräckligt impopulär med hjälp av andra metoder, så kanske...
Just nu har jag ungefär 20 ggr mer att göra än jag har tid med. Redan idag är det svårt att få plats med alla som vill komma på demo. En hemsideöppning bedömer jag skulle göra situationen ännu värre.
Min plan är den rakt motsatta: Dra ned på antalet demo/år ytterligare (till en början till tio per år) och sedan om det behövs börja försöka bli lite otrevligare mot folk. Mitt mål är att ha lika få intressenter som jag kan producera högtalare. P så vis kan det ju finnas chans att leveranstiden kommer ned till anständiga nivåer.
Eftersom det är en hobbyverksamhet det handlar om, och inget jag kan lägga ned en massa tid på (att producera och sälja alltså - hitta på gör jag ju maniskt), så tänker jag inte öka produktionen.
Vh, iö
rhenrics skrev:IngOehman skrev:
Aldrig funderat på att ta inträde till demo:n? Bättre än att vara otrevlig mot folk och troligen samma (avskräckande) effekt. Inträdet kan ju dras av på köpepriset om det sedan blir något köp
Mr_Ekan skrev:Skall detta tolkas ordagrant? Om man som du, Ingvar, är en mycket nära vän av god ljudåtergivning; har man då inget ansvar att tillgängliggöra sina extremt högpresterande högtalare till, åtminstone, kunder på den inhemska marknaden?
Jag menar inte att du har ett sådant ansvar, men diskussionen är icke desto mindre ganska intressant (tycker jag). Jag respekterar såklart den småskalighet du vill ha i ditt företag, men man kan ju lugnt konstatera att Ino Audios högtalare inte stammar från vilken garageverksamhet som helst.
Vh
Martin
IngOehman skrev:Aldrig funderat på att ta inträde till demo:n? Bättre än att vara otrevlig mot folk och troligen samma (avskräckande) effekt. Inträdet kan ju dras av på köpepriset om det sedan blir något köp
Hmmm... Ingen dum idé, kanske... Skall tänka på det. Hur mycket skall jag ta betalt tycker du?![]()
Max_Headroom skrev:IngOehman skrev:Aldrig funderat på att ta inträde till demo:n? Bättre än att vara otrevlig mot folk och troligen samma (avskräckande) effekt. Inträdet kan ju dras av på köpepriset om det sedan blir något köp
Hmmm... Ingen dum idé, kanske... Skall tänka på det. Hur mycket skall jag ta betalt tycker du?![]()
500 spänn tycker jag verkar bra. Då slipper du en massa folk som bara kommer dit för att det är trevligt och kul. Endast seriösa spekulanter torde betala. Pengarna tillbaka om man köper nåt. Höj samtidigt alla priser med 500 spänn så att inte folk blir bortskämda.
Ett annat sätt är ju att spela sämre musik. Dansband kanske. Folk borde resa sig upp och rusa mot dörren snabbare än du hinner säga flasklock.
IngOehman skrev:Alla har alltid ansvar att göra sitt bästa.
Det enda jag kan bli bäst på är att vara kompromisslös. Det betyder att jag måsta vara väldigt småskalig. För skall jag kunna göra så bra saker som möjligt måste jag må bra, och då får jag inte jobba för mycket, i synnerhet inte med en hobby som kostar så mycket. Jag måste nämligen ha tid över att jobba som konsult för att få råd att hålla på med "hobbyn".
Som jag ser det gör jag alltså heller några få mycket nöjda, än många ganska nöjda. Och några andra alternativ finns inte, tror jag.
Vh, iö
RogerGustavsson skrev:Jag har förståelse för Ingvars önskan om småskalighet. Är det något konstigt med det? Desssutom har han mig veterligt vid tidigare tillfällen detta kommit upp talat om varför. Det kan inte vara ett självändamål att allt ska massproduceras? Konsumtion tycker jag är en sjuka i dagens samhälle och vi som har varit med ett tag är inte direkt med på det tåget.
i skrev:RogerGustavsson skrev:Jag har förståelse för Ingvars önskan om småskalighet. Är det något konstigt med det? Desssutom har han mig veterligt vid tidigare tillfällen detta kommit upp talat om varför. Det kan inte vara ett självändamål att allt ska massproduceras? Konsumtion tycker jag är en sjuka i dagens samhälle och vi som har varit med ett tag är inte direkt med på det tåget.
Vitsen med mitt förslag är att piP kan komma fler människor till godo ! Och det är ju det som är Ingvars "credo", att sprida god muskikåtergivning !
Rent generellt så är vitsen med "massproduktion" att saker och ting kommer fler (= inklusive de som har små resurser) människor till glädje.
Max_Headroom skrev:Det är egentligen inget probelm att prodecera INO högtalare i stor skala, med samma kvalitet som idag. Det gäller bara att speca kraven till tillverkaren tillräckligt noga, något som missas ofta i olika upphandlingar. Om tillverkaren inte leverar enligt specifikation => inga pengar. Enklet. Tillverkaren kommer att se till att allt är bästa tänkbara.
Problem 1A: Att skriva kravspecen. Ett mycket större och tråkigare jobb än man kan ana. Usch.
Problem 2: Marknadsföring. Man vill ju inte att produkterna används hur som helst, till vad som helst. det gäller att tillse att kunden får rätt information om vad högtalarena klarar, hur dom ska användas, och också kunna svara korrekt på frågor om varför saker och ting har lösts som dom gjort. + övriga frågor.
Som jag ser det är punkt 2 svårare att klara än punkt 1 men minst lika viktig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster