Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Little Gerhard, L eller G?
Kronkan skrev:Little Gerard har jag ingen skiva av. Om man nu går till Record Collector - RAre record price guide (England) och Goldmine Record Album så återfinnes ju inte Little Gerhard. Men man kan ju få lite vägledning av hur man behandlar Little Richard. Då återfinns namnet under L såsom andra artister som börjar sitt artistnamn med Little.
Så korrekt är nog här L
Jo Elvis skall om man skall vara helt korrekt sorteras efter P. Så du gör rätt men jag har här av olika skäl gjort annorlunda. Det blir lite av det subjektiva tänket här.
Första uppdraget är at tänka till om hur vinylskivorna skall organiseras bättre. Nu 17 backar plus lite i bokhyllan. Det mesta i olika kategorier. KAtegorierna i backarna i bokstavsordning. I hyllan enbart märkta kategoreir ex dansband, klassiskt, svensk progg.
Så nu får exempelvis jazzrelaterade kategorier en egen hörna. Går väl åt en två tre backar åt sådant.
Laila skrev:Själv så vägrarjaåtörkamä i aschelet om dä inte finns Lambisextralena trelagers toapapirer . . . typer(trots att däsäkertsullegålikabraer mä e
disksvamper+enadröppeYes).
Objektivisten skrev:Är det nån vits att pytsa på en enklare MC-pickup tror ni, eller måste man upp i pris för att det ska generera nåt? Benz Micro har en lågnivå för ca 1750 :- (MC20E2).
Bill50x skrev:Det allra mest radikala är väl att inte sortera skivorna allsTill slut hamnar de i någon sorts tidsordning (om man alltid ställer spelad skiva först/sist) och det kan bli riktigt spännande med skivor som man kanske inte spelat på jättelänge. Men för de som gillar ordning och vill kunna spela en specifik skiva är metoden inte att rekommendera...
/ B
lennartj skrev:Visserligen, men jag fick just lust att lyssna på Freddie Wadlings: Skillingtryck och mördarballader.
Mycket enkel att hitta , står självklart på W, inga kategorier att förvillas av.
denim44demon skrev:När det ändå pratas rengöring kastar jag in denna gällande nålrengöring.
Fläcksuddare:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=86109&whichpage=1
Jag har precis skaffat och ska prova. Är det någon som har erfarenheter av denna metod?
denim44demon skrev:Det är lite svårt att säga hur stor skillnad det blir då jag inte har en kamera med de möjligheterna som i länken jag delade och då jag inte med blotta ögat ser några skillnader. Men före och efterbilderna i länken tycker jag verkar visa på bra resultat så jag kommer nog att fortsätta "umpa pumpa" så att säga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster