Har ju aktiva frontar, och funderar nu på om man kan konvertera dessa så de blir trådlösa?
Finns det enkla billiga moduler som ersätter en rca kabel? Är ju inte långt det ska skickas, men vill inte ha fördröjning!
Vad tror ni?
Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Har du provat med en sådan här:
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/ ... 7843.3148/
Inget att ha till bildöverföring, men till audio borde det funka. Finns billigare också men där är jag skeptisk till räckvidd och ljudkvalitet.
Jag använder liknande själv, dock bara för att förlänga IR-signalen till rummet bredvid vardagsrummet. Funkar klockrent.
S skrev:Har du testat att skicka ljud genom den?
Fanatic skrev:http://audiopro.se/products/living-wf100
S skrev:Har ju aktiva frontar, och funderar nu på om man kan konvertera dessa så de blir trådlösa?
Finns det enkla billiga moduler som ersätter en rca kabel? Är ju inte långt det ska skickas, men vill inte ha fördröjning!
Vad tror ni?
S skrev:Har ju aktiva frontar, och funderar nu på om man kan konvertera dessa så de blir trådlösa?
Bill50x skrev:Jovisst kan man. Men jag har svårt att tro att man kan skicka vanlig lågnivå (dvs typ ett par volt) trådlöst. Det handlar väl snarast om att man måste bygga in en typ SqueezeBox i respektive högtalare och skicka en digital signal via nätverket till dessa.
PerStromgren skrev:S skrev:Har ju aktiva frontar, och funderar nu på om man kan konvertera dessa så de blir trådlösa?
Vad tror ni?
Du skriver "frontar", innebär det att du har ett surround-system? Som B har varit inne på; du kanske kan fundera på alternativ till uppbyggnaden av systemet i stället, så att du slipper just förstärkare - högtalare trådlöst.
RogerGustavsson skrev:S skrev:Har ju aktiva frontar, och funderar nu på om man kan konvertera dessa så de blir trådlösa?
Om högtalarna är aktiva krävs ändå kablage för störmförsörjning, trådlöst blir det ju inte. Även trådlösa sändare/mottagare kräver någon form av strömförsöjning. Trådlöst är ofta mera störkänsligt. Är det vanliga analog audiosignaler du vill föra över trådlöst?
Användare som besöker denna kategori: Mata och 18 gäster