Ino pi60s Vs. i32z

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-19 20:15

Nattlorden skrev:
IngOehman skrev:Hur mycket 80-tals synthmusik spelas det idag?

Väldigt mycket! Åkt till Helsingborgstrakten och lyssna på Radio Stella, t.ex. Hur mycket underbar 80-talsmusik som helst.

Är du orolig att piP inte kan återge FM-syntes korrekt? :lol: I så fall kan jag lugna att det går precis hur bra som helst. :P

Att piP är kompatibla med FM-radio är förstås betryggande att höra, även om det inte direkt var någon nyhet. :wink:

Så allt man behöver göra om man råkar bo någon annanstans är i helsingborg, är alltså att stanna där man befinner sig, så slipper man den otäckt synth-slämma 80-talsmusiken? :P

Låter tryggt. :wink:

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2005-08-19 21:27

Heaven_and_hell skrev:P.S jag utgår ifrån att de flesta är vuxna här.

Det finns ju mycket som stöder den tesen, ja. :)

Naqref skrev:Plis... Citera inte mer än nödvändigt. Mitt scrollhjul kommer att pajja i förtid annars.

För att inte tala om mitt pekfinger. Jag har alltså helt allvarligt fått problem med mitt pekfinger p.g.a. överdrivet scrollande... 8O (sa han efter att just ha citerat två personer. :wink: )

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-08-20 00:45

Heaven_and_hell skrev:Svep en till, säger jag :D :twisted: :wink:

done :lol: :oops:

återkommer imorgon med kommentarer 8O

nu ska jag mysa med min underbara fru

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-08-20 13:20

Mayro skrev:"OM du samt andra utläser mitt inlägg såsom JAG blir förolämpad så var detta rätt fel.. "
Citerar mig själv ovan

Jag förstår inte varför IGEN ordet förolämpning inkommer fast jag rätt tydligt sagt JAG inte blir förolämpad. Kanske VILL du absolut få det till just detta läge som nu uppvisas .. vad vet jag...

Men jag ber dig att lägga av nu med detta oavsett VAD du söker uppnå. Jag har som redan sagts inte blivit förolämpad. Och därvid är det nog basta i ämnet..

efter min fråga så har ju ändå tråden utveklats. Så min fråga o önskan till dig visade sig rätt "onödig" tyvärr. Men det är ju inget som rör min fråga till just dig. Och inte heller dina svar osv.. Utan helt andra inkommande inlägg....tyvärr....Som även jag kommer besvara. tyvärr... Men det blir tvunget...

Ok skönt att du inte kände dig påhoppad :) .

Jag har förklarat varför jag hade länken i min signatur. Ditt önskemål var att jag skulle ta bort den och det har jag gjort.

MVH Kribban
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-08-20 21:00

det är lugnt kribban...

Tack :) Jag har hört liveljud idag så öronen snudd sjunger ännu.. Med en kanonkille som kopierar elvis... På en motorträff...

Så idag är humöret på TOPP.. Kanonskoj... Fast man får nog säga att ljudbredden var "lite" för bred kanske. :) .. rent svårt ens att se var den var.. det va en VÄGG av ljud.. fast BRA ljud ändå... Men OJOJOJ vad högt.... :? DET va trist.....

Men på 50 meter var ljudbilden helt ok.. samt väldans bra fokus faktiskt.... man "såg" utan tvekan var scenen var... :lol: 8)

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-08-20 22:58

Mayro skrev:det är lugnt kribban...

Tack :) Jag har hört liveljud idag så öronen snudd sjunger ännu.. Med en kanonkille som kopierar elvis... På en motorträff...

Så idag är humöret på TOPP.. Kanonskoj... Fast man får nog säga att ljudbredden var "lite" för bred kanske. :) .. rent svårt ens att se var den var.. det va en VÄGG av ljud.. fast BRA ljud ändå... Men OJOJOJ vad högt.... :? DET va trist.....

Men på 50 meter var ljudbilden helt ok.. samt väldans bra fokus faktiskt.... man "såg" utan tvekan var scenen var... :lol: 8)

:lol: :lol: :lol: :wink:

Ha en fortsatt trevlig kväll

MVH Kribban :D
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-23 01:30

Hej Mayro och Ulf!

Mayro:
Först nu såg jag inläggen som du Mayro gjort i slutet av förra sidan i denna tråd.

Jag tycker vi skall sluta bråka om detta. Räcker inte det som varit?

Vill bara snabbt nämna att det du Mayro skriver om att "skylla på mitt minne" är taget ur luften. Om du läser hela tråden så ser du att jag redan kommenterat detta för länge sedan.

Jag har aldrig förnekat att du sade att du inte tänkte ge dig in i tekniska diskussioner. Tvärtom kommer jag ihåg det väldigt bra, och jag hoppas du kommer ihåg vad jag sa om det också. Om du inte gör det så är det bara att gå bakåt i denna tråd och läsa.

Så låt oss inte bråka mer. Vänner? :)

Ulf:
Jag kan inte dölja att jag blev väldigt ledsen när du inte accepterade min ursäkt, och dessutom anklagade mig för att ljuga! Men låt oss lösa denna fråga genom att jag lämnar walk over. Vad som sagts spelar ju ingen större roll om det inte överensstämmer med vad som menats, eller hur?

Även om jag tror att jag faktiskt minns vad du sagt så gör jag inte anspråk på att veta vad du menat, i synnerhet inte när du säger att du blir ledsen av det jag skrev. Därmed kan vi dra slutsatsen att min tolkning inte stämmer med vad du menat. Ok?

Kan vi inte lämna det med det? Och vill du berätta vad du menade så kör på. Vill du inte så nöjer vi oss med att ingen skall bry sig om vad jag skrev. Ok?

Jag sträcker fram min hand. Vänner? :)

Vh, iö

- - - - -

PS. Ni är båda hjärtligt välkomna till mitt demorum igen, och denna gång skall jag vara noga med att spela fonogram som ger svar på era frågor. fast du får ni förstås lova att ställa frågorna också. :wink:

PPS. Ni är välkomna att ringa också. När ni vill. Att prata via Faktiskt blir rätt lätt rätt dumt. :?

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2005-08-23 05:49

Det är aldrig försent att få sista ordet :lol: .

Användarvisningsbild
ulf

Inläggav ulf » 2005-08-26 02:20

Som sagts vore det intressant att få lyssna på dina stora 56 i annan rum än Knoppens. Han rum är för litet och han kan inte spela högt utan att granne hotar med bandyklubba!!
Finns det någon 56 ägare som bor i villa el dyl och med stort rum som man kan få komma till?

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-08-26 09:42

..och hammare!!! :lol:
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-27 22:07

ulf skrev:

Som sagts vore det intressant att få lyssna på dina stora 56 i annan rum än Knoppens. Han rum är för litet och han kan inte spela högt utan att granne hotar med bandyklubba!!

Jo, att hans spelmiljö bjuder på en del tillkortakommanden råder det inget tvivel om... :cry: Världens hyggligaste snubbe förtjänar verkligen bättre.

Finns det någon 56 ägare som bor i villa el dyl och med stort rum som man kan få komma till?

Jo, det finns ju några stycken, men alla är ju av naturliga skäl inte positivt inställda till att ställa upp med sin anläggning - på samma sätt som inte alla låter främmande människor provköra ens bil... 8)

(Jag har i själva verket en polare som inte låter mig prova han bil, trots att han känner mig väl.
Det är just därför, säger han. :o )

Om du är en seriöst intresserad i56s-spekulant kan jag ringa några som har det större än Johan, och kolla med dem om demo (med jag kan förstås inte lova att någon är villig att ställa upp), men jag gör det inte gärna om det bara handlar om att "det vore intressant" att höra dem.

Alltså på samma sätt som jag tycker "det vore intressant" att provköra en värsting-Ferrari, som jag inte har några planer på att köpa...

Ino i56s-ägarna med sina anläggningar är ju inte djur i bur som står till förfogande för främlingar. :wink:

Vill du jag skall kolla så ring mig!

Vh, iö

- - - - -

PS. Du kommenterade inte mitt senaste inlägg: Vänner? :P

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-08-27 23:16

IngOehman skrev:(Jag har i själva verket en polare som inte låter mig prova han bil, trots att han känner mig väl.

Varför är jag inte förvånad.... :lol:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-08-27 23:17

IngOehman skrev:(Jag har i själva verket en polare som inte låter mig prova han bil, trots att han känner mig väl.

Hehehe! Jag skulle nog varit lika restiktiv trots att värdet av min bil är lagom lågt. ;)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Ljudkrav

Inläggav Ljudkrav » 2005-08-28 11:37

Jag och en polare åkte till Öhman för en liten demo av pi P och då kom Ingvar farande på en cross och drog ett varv runt kåken. Han använde en mkt brant trappa med olämpligt höga trappsteg som ramp och flög ordentligt högt i luften.... och landade galant.
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
En sida av IÖ jag inte sett tidigare.
Snubben är galen.
Tro inget annat.

Jag och polaren kände oss manade att beställa så mkt Ino produkter som möjligt innan IÖ åker cross i himmelen.
:wink:

Fast han skulle få låna min bil för det kändes som om han har bra kontroll även om det gick jävligt fort!

Användarvisningsbild
Draken

Inläggav Draken » 2005-08-28 12:39

Hummmm,

Kolla på hans ben nästa gång :?

Användarvisningsbild
Ljudkrav

Inläggav Ljudkrav » 2005-08-28 16:05

Hans ben?
Jo, dom är säkert fina men jag är inte lagd åt det hållet...

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2005-08-28 16:07

Ljudkrav skrev:Jag och en polare åkte till Öhman för en liten demo av pi P och då kom Ingvar farande på en cross och drog ett varv runt kåken. Han använde en mkt brant trappa med olämpligt höga trappsteg som ramp och flög ordentligt högt i luften.... och landade galant.
8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
En sida av IÖ jag inte sett tidigare.
Snubben är galen.
Tro inget annat.

Jag och polaren kände oss manade att beställa så mkt Ino produkter som möjligt innan IÖ åker cross i himmelen.
:wink:

Fast han skulle få låna min bil för det kändes som om han har bra kontroll även om det gick jävligt fort!

8O 8O 8O
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-08-28 16:10

Ljudkrav skrev:Hans ben?
Jo, dom är säkert fina men jag är inte lagd åt det hållet...

Kanske inte så han menade herr HighEndljudkrav
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Ljudkrav

Inläggav Ljudkrav » 2005-08-28 16:50

Lugn Mats.
Jag är med på noterna men sällan seriös.

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-08-28 17:37

Ljudkrav skrev:Lugn Mats.
Jag är med på noterna men sällan seriös.

Jag är lugn, och jag tillber Audio pro och Supra Sword!
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-28 18:30

Vad draken menar är nog att mitt vänstra ben är rejält ärrat.

Skadorna var så allvarliga att de faktiskt ville amputera det. Det opererades sista gången ungefär något år efter olyckan om jag minns rätt, och benet värker fortfarade 24 timmar om dygnet :( , men jag försöker att inte känna efter.

Skadan berodde inte på hastig eller vild framfart dock, utan på att jag, nästan stillastående, blev påkörd av en vänstersvängande, mötande, postbuss. Fick ben och fot krossade.

Men, ett ben och en fot befinner sig trots allt "rätt långt bort", det kunde ha varit värre, och inget blir bättre av att man surar. 8)

Vh, iö

Användarvisningsbild
LeifB
Trollkarl

Inläggav LeifB » 2005-08-28 19:12

Usch, det var illa. Ständig värk är inget som man vill uppleva.
Hade öroninflammation i somras. Det är nog ingenting jämfört med ett krossat ben. Vill inte byta plats med dig om jag så skulle få den bästa stereon i världen i byte.

mvh

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-28 19:18

Tyvärr får man inte ens det. :(

Men som sagt: Inget blir bättre av att man surar. :wink: Jag är en glad sorts person, så det är nog bra att just jag drabbas av sådant här, eftersom det drabbar mig mindre illa.

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2005-08-28 19:19

Har öroninflamation nu. :(

Jag såg HELA "Borta med vinden" i väntrummet, då går det inte fort. Nu ska det ätas penicilin och sovazzzz.

EDIT: Nåja, jag slipper ju jobba några dar. :)
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-08-29 04:40

Såg borta med vinden jag också. :P

Det är en av de få filmerna som får mig att få en riktig klump i halsen, i synnerhet i slutet när Rhett säger sitt hjärtas mening (vilket han förvisso gör filmen igenom, liksom Scarlett...) om vad han tycker om den avlidna Melanie Hamilton.

Tycker också att det är fenomenalt att det 1939 gjordes film som var så oerhört mycket mångdimensionellare, i synnerhet med avseende på karaktärerna, än flertalet av dagens filmer med övertydliga och schablonlika roller.

Rätt fantastiskt också att en 238 minuter (nästan fyra timmar!) lång film inte är ett dugg lånrandig, medan de flesta moderna filmer som är mer än två timmar långa känns händelselösa och i behov av mer eller mindre omfattande nedklippning.

Vh, iö

Användarvisningsbild
jonasz

Inläggav jonasz » 2005-08-29 06:09

Sanny_X: Hade öroninflammation för 2 år sedan och det tog gott och väl tre månader innan jag hörde normalt igen... :(

Jonas
"Det är bara Joakim von Anka och andra med personlighetsstörning som har pengar som mål" Hans Rosling

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-08-29 12:51

Ingenjören, tycke o smak. Men för mig är det totalt långrandig och en påkostad såpoperafilm(. Men det är tycke o smak :D

Föregående

Återgå till Generellt om hifi