Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Vovven skrev:Nattlorden skrev:Inte speciellt svårt att bygga en lätt ram att klä med tyg och ställa över/runtom för att få dem fyrkantiga.
Mycket insiktsfullt av Dig Nattlorden.
Om Du gillar soundet hos Vivid men vill ha dem fyrkantiga kan Du ju alltid skicka ett mail till Vivid och föreslå denna lösning.
Nu var det som hjälp till de som behöver det. Jag har nått den återgivning jag behöver redan, så jag behöver inte bry mig på att lyssna på något nytt/annorlunda.
Vovven skrev:Min kompis Patrik från Vivid Audio berättade att han hört Laurence som ligger bakom designen av Vivid Audio föreslå för en kund på CES att göra just detta med ett par Giya G1. Han sa att det blir mycket bättre att kompromissa med att gömma högtalaren i tunn tygram än att göra kompromisser med själva högtalaren i sig.
Harryup skrev:Tycker det är en liten kul diskussion om designade högtalare när andra alternativ är helt odesignade men klarar sig bra ändå i diskussionerna då det gäller utseende.
/Harryup
Vovven skrev:Jag anser att det är en smula opassande att Dissa varandras produkter, uppfattningar, klädstilar eller annat.
Att vräka ur sig taffliga kommentarer gagnar inte en god stämning på vare sig detta eller andra forum.
En elak (och inproduktiv) tanke gör sig bäst osagd (oskriven).
MagnusÖstberg skrev:Berätta mer!schmutziger skrev:Gladaste överraskningarna:
Att Opalums Högtalare lät långt mycket bättre än vad jag vågade hoppas på!
Att Totem(forrest?) faktiskt lät riktigt bra! Kommer inte ihåg basen men resten var redigt fint.
Sen att jag oxå tyckte att de två säljarna från båda ställena oxå var redigt bra o fria från bullshit var befriande o kanske spelar in i omdömet? stort plus till de, dem, dom.
shifts skrev:Strömmar endast. Hade gärna haft en docka som tog ut signalen digitalt dock.
Vet dock inte vad som händer med ljudströmmen, men kopplingen är som följer: Apple Lossless strömmat från iPhone till Airport Express, som sedan är kopplad digitalt till min Marantz.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster