Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Håller med Shifts där. Spara den gamla som någon sorts slasklista och skapa en ny "Best of Infra"-lista.
Komorok skrev:Håller med Shifts där. Spara den gamla som någon sorts slasklista och skapa en ny "Best of Infra"-lista.
Alexi skrev:Jag tror man skulle borda koppla in ett subsonicfilter så skulle man märka skillnaden tydligt tror jag, en stor del av rumsinformationen i inspelningen försvinner, en plattare, dödare presentation.
Kom på att de som har cr80s filter, borde man bara kunna koppla i och ur subbarna, topparna går ju rätt djupt utan infra, så då borde man lätt kunna höra vad som tillkommer2-ch skrev:Alexi skrev:Jag tror man skulle borda koppla in ett subsonicfilter så skulle man märka skillnaden tydligt tror jag, en stor del av rumsinformationen i inspelningen försvinner, en plattare, dödare presentation.
Bra tips Alexi
NiklasF skrev:Ok, det var såpass lågt ändå
Någon som har en aning om varför denna låten gör så att mitt steg klipper? Det har aldrig hänt innan med någon annan musik hur jag än har spelat
Nej lyssnat igenom flera versioner av den från olika skivor, ingen direkt infra alls på hans musik, oftast rätt dött under 30-40Hz. De enda låtar jag känner till med lite infra information i inspelningen är Do It Twice, i denna version: http://open.spotify.com/track/1Zg4VwucyNx2ncap9JGpjT och detta medley: http://open.spotify.com/track/0SVBY2pM5ovzQxIjWgHYy3andershelin skrev:Vet inte hur man lägger in en länk men Bob Marley: Natural Mystic kanske?
Tyvärr 20dB för svagt för att platsa i listan, men det är inte dött <20hz.Oresound skrev:Lägg in R.E.M´s Lotus från Up
efter semestertiderna?
känns som S.E.M* efter introt.
*Slow.Ear.Movement
Nu är de bortplockade igen...2-ch skrev:Jag la till låtarna Cloudlight och Soldier of love. Nu får Alexi avgöra om dom platsar.
Alexi skrev:Jag tror man skulle borda koppla in ett subsonicfilter så skulle man märka skillnaden tydligt tror jag, en stor del av rumsinformationen i inspelningen försvinner, en plattare, dödare presentation.
Jag tror det egentligen skulle finnas massa "ljud" <20Hz om inte det plockats bort.RogerGustavsson skrev:Alexi skrev:Jag tror man skulle borda koppla in ett subsonicfilter så skulle man märka skillnaden tydligt tror jag, en stor del av rumsinformationen i inspelningen försvinner, en plattare, dödare presentation.
Fast hur vanligt är det med äkta rumsinformation i låtar med infrabas?
Nattlorden skrev:Körde några spår tills min fru började klaga på att det kändes konstigt i huvudet, så då växlade jag till annat så det inte blev migrän av det.
2-ch skrev:Men för den känslan räcker det med det som ligger straxt ovanför infra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster