Moderator: Redaktörer
Empa skrev:Jag gillar Inos Ino-T11mx (diskanten i pi60s, i16s, i32s osv)
Det beror helt på applikationen, vilken delningsfrekvens och vilken spridning som kommer användas.aisopos skrev:Vilken diskant implementerar du helst då?
![]()
MagnusÖstberg skrev:Det beror helt på applikationen, vilken delningsfrekvens och vilken spridning som kommer användas.aisopos skrev:Vilken diskant implementerar du helst då?
![]()
Naqref skrev:Scan-Speak D2608 är rätt så trevlig. Sen finns det några kineser som verkar ytterst sympatiska.
petersteindl skrev:Naqref skrev:Scan-Speak D2608 är rätt så trevlig. Sen finns det några kineser som verkar ytterst sympatiska.
Vad tror du om denna?
Så kommer produktionsexemplaren vara.
Mvh
Peter
Den går in i mitt nästa byggeJocke skrev:Har labbat mycket med SS9700 som också låter riktigt fint och jag ska kika närmare på SS7100 och HDS så snart jag får tid över.
MagnusÖstberg skrev:Den går in i mitt nästa byggeJocke skrev:Har labbat mycket med SS9700 som också låter riktigt fint och jag ska kika närmare på SS7100 och HDS så snart jag får tid över.
Naqref skrev:petersteindl skrev:Naqref skrev:Scan-Speak D2608 är rätt så trevlig. Sen finns det några kineser som verkar ytterst sympatiska.
Vad tror du om denna?
Mvh
Peter
Sunk! Så jevvla illa det ser ut! Crap osv.
Var kan man köpa?
Fast är den eg passande för en ortoakustisk högtalare?
paa skrev:Håller du på och utvecklar fortfarande, var det inte produktionsstart som gällde?
Köpte Eriks 9700-grunkor till slutNaqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Den går in i mitt nästa byggeJocke skrev:Har labbat mycket med SS9700 som också låter riktigt fint och jag ska kika närmare på SS7100 och HDS så snart jag får tid över.
Jag hittar inga av dessa på SS hemsida så vilka menar du egentligen?
MagnusÖstberg skrev:Köpte Eriks 9700-grunkor till slutNaqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Den går in i mitt nästa byggeJocke skrev:Har labbat mycket med SS9700 som också låter riktigt fint och jag ska kika närmare på SS7100 och HDS så snart jag får tid över.
Jo, men det är ju just det som är grejjen. Det är kombinationen, låda, elementval, delningsfrekvensval och filterimplementation man lyssnar på.Jocke skrev:MagnusÖstberg skrev:Köpte Eriks 9700-grunkor till slutNaqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Den går in i mitt nästa byggeJocke skrev:Har labbat mycket med SS9700 som också låter riktigt fint och jag ska kika närmare på SS7100 och HDS så snart jag får tid över.
Den fordrar lite handpåläggning men kan låta fantastiskt.Men, det tog ett tag innan jag blev nöjd... jag du har ju sett länken... Hoppas att du får till det bra!
petersteindl skrev:paa skrev:Håller du på och utvecklar fortfarande, var det inte produktionsstart som gällde?
Jo.
celef skrev:satan i gatan, jag ställer mig i kön för ett par bremendiskanter om det en dag blir möjligt
petersteindl skrev:celef skrev:satan i gatan, jag ställer mig i kön för ett par bremendiskanter om det en dag blir möjligt
Vem vet, jag skall se hur Bremen ställer sig till reservdelsförsäljning.
Jag ber att få återkomma så småningom. Allt tar sin tid.
Mvh
Peter
petersteindl skrev:Naqref skrev:Scan-Speak D2608 är rätt så trevlig. Sen finns det några kineser som verkar ytterst sympatiska.
Vad tror du om denna?
Mvh
Peter
Vad tror du om denna?
Mvh
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster