Moderator: Redaktörer
Vet inte om du är seriös, men han bor 120 mil ifrån högtalarna, och det skulle förvåna mig om han någonsin kunde höra dem.DVD-ai skrev:ja jag vill fortfarande veta ändå
DVD-ai skrev:penke62 skrev:Jag konstaterar att det par jag avsåg att köpa inte levererar någon bas öht. Inte i mitt hem iaf, de är sålda till någon annan.
Ingen alls ?![]()
hur stod dom placerade ?
vad har du för dimensioner på rummet och vad ärt det för material i respektive vägg ?
Ragnwald skrev:Pratar ni subbasar?
Ragnwald skrev:Pratar ni subbasar?
MagnusÖstberg skrev:Men är du säker på att det är linjärt du vill ha det?
penke62 skrev:I den här tråden skriver man om hur linjärt Pi60 presterar i basregistret gentemot andra högtalare. För övrigt har jag ett annat par på gång. Lyssning i Skåne hade ändå varit trevligt innan köp.
Nattlorden skrev:penke62 skrev:I den här tråden skriver man om hur linjärt Pi60 presterar i basregistret gentemot andra högtalare. För övrigt har jag ett annat par på gång. Lyssning i Skåne hade ändå varit trevligt innan köp.
Hur tusan kan du komma till den slutsatsen? Det är väl ingen som ens skrivit ordet linjärt i tråden gällande pi60 före du gjorde de nu??
eriken skrev:penke62: En sak du bör ta i beaktande om du funderar på pi60 är vad du har för vägg bakom dem. En solid vägg av betong är klart att föredra då jag annars tycker att de blir för klena i basregistret vilket gör att de övre registren kan bli för framträdande.
UnholyRishna skrev:eriken skrev:penke62: En sak du bör ta i beaktande om du funderar på pi60 är vad du har för vägg bakom dem. En solid vägg av betong är klart att föredra då jag annars tycker att de blir för klena i basregistret vilket gör att de övre registren kan bli för framträdande.
Vad ska du byta till?för du har väl sålt precis?
DVD-ai skrev:Ähhh, slita jiddra och "Bee safe" och köp denna i stället !
Ingvars senaste skapelse![]()
http://www.ino-care.com/beesafe.html
eriken skrev:UnholyRishna skrev:eriken skrev:penke62: En sak du bör ta i beaktande om du funderar på pi60 är vad du har för vägg bakom dem. En solid vägg av betong är klart att föredra då jag annars tycker att de blir för klena i basregistret vilket gör att de övre registren kan bli för framträdande.
Vad ska du byta till?för du har väl sålt precis?
Ska faktiskt inte byta till något hifi relaterat överhuvud taget.
Jag kommer att ersätta dem med ett par billiga begagnade högtalare för någon tusing eller så. Det går utmärkt att lyssna på musik med sådana också
penke62 skrev:I den här tråden skriver man om hur linjärt Pi60 presterar i basregistret gentemot andra högtalare. För övrigt har jag ett annat par på gång. Lyssning i Skåne hade ändå varit trevligt innan köp.
jonasp skrev:Bra inlägg av 30Hzbone! Vårda språket grabbar - en musiklyssnare och hifiintresserad ska kunna skilja på att spela högt och starkt!
Tycker jag,
Glebster skrev:UnholyRishna skrev:Naqref skrev:penke62 skrev:Jag vet som sagt inte hur stor roll lokal och övrig utrustning spelade i RE-Hifi:s butik, men där upplevde jag dem som lite tunna. Andra kvaliteter som dynamik och tyst mellan tonerna var däremot uppenbara. En annan presumtiv kund lyssnade på Larsen 6, så vi växlade mellan dem. De sistnämnda var klart mörkare, men de har jag heller aldrig hört tidigare.
Det var ju klart udda iaktagelse. Larsen 6 brukar låta ljusare än pi60. Det om något visar på betydelsen att lyssna under kontrollerade betingelser (låna hem och lyssna).
+1
Helt klart udda.
+1 Tänkte också samma sak.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster