DQ-20 skrev:JonasW skrev:Edit: De ovan blir för dyra. Strax under 12k med frakt tull & moms.
Är det tillbaka till Dayton som gäller då? Vill som sagt kunna spela högt & lågt, utan att behöva 4 lådor till att börja med. Vill gärna börja med 2 och ev kunna bygga ut med 2 till i framtiden om man skulle få ork.
Jag vill försiktigt undra varför du inte vill ha fyra lådor från början. Jag ifrågasätter dock inte ditt beslut på något sätt.
/DQ-20
Fråga på, ingen fara
Varför jag bara vill börja med 2st, är för att det är ont om utrymme efter akustikbehandlingen. Därför så vill jag börja med 2st lådor som ger mig det jag behöver.
Vill jag då få än mer headroom i basanläggningen (eller andra akustiska fördelar), så kan jag rymma 2 till.
Bygger jag 4 lådor nu med den budget jag har, så får jag säkert samma kapacitet som 2 värre lådor, men jag tappar möjigheten att skaffa mer kapacitet senare då det är slut på plats.
Funderar på om jag skulle kunna ta bort bänken där fram där centern står och istället bygga 2st lådor på 1m bredd och 44cm höjd, djup beroende på volymen som skulle behövas.
Då rymmer jag 2st Dayton 15" i varje låda och ställer bara centern ovanpå dessa istället.