Moderator: Redaktörer
sebatlh skrev:adzer skrev:Om man inte har massor med kapacitet då. Jag kan köra fullt utstyrda 10Hz sinus på ref nivå utan problem trots LT
Du har för klen förstärkare bara
JonasW skrev:Gör jag 2st lådor med måtten 100cmx44x66.6 så borde den interna lådvolymen bli ~228liter innan stag & element. Så kanske 210 liter efter? Räknar fortfarande på 22mm mdf med dubbla skivor fram.
JonasW skrev:Gör det av sig mycket om jag går upp några liter till? räknar med att fylla kanske 50% av lådan med dämpmaterial. De kan inte göras mycket bredare eller högre, men djupet går ju att förlänga.
JonasW skrev:Är det en nackdel att köra 2 element i samma låda, förrutom det solklara att lådorna blir stora & tunga? Det tar ju mer utrymme att bygga 4st separata med samma sammanlagda interna volym pga fler lådsidor.
JonasW skrev:Är jag optimist om jag försöker fylla lådorna efter limningen?
JonasW skrev:Men när det gäller dämpningen. Jag tänkte köra på Flexibatt från K-Rauta. Kan fibrer som flyger runt skada elementet på något vis eller är det bara att se till så att elementet har fritt runtom så man inte täpper för ventilationen?
Jag behöver inte sätta akustiskt tyg eller dylikt som avgränsar stenullen från elementet?
Empa skrev:JonasW skrev:Fick idag tag på 4 Dayton Audio HF 15" element efter mycket om & men.
Köpte du dom från Ebay?
KarlXII skrev:1800 spänn för 4 plus ev tullåmåms. Löjligt billigt och mycket fös för pengarna.
KÖP!
JonasW skrev:Parts-express skulle ha 500$ i frakt, blir väl i runda slängar 4500:- inkl moms & tull bara för frakten då.
Jag köpte från intertechnik.de eller hur de stavade. 8700:- inkl frakt. Hemleverans på 3 dagar. Kartongerna är i nyskick!
Skulle inte beställa från staterna då, blir troligen både dyrare, tar längre tid samt krångligare om något går sönder.
bomellberg skrev:Empa skrev:JonasW skrev:Fick idag tag på 4 Dayton Audio HF 15" element efter mycket om & men.
Köpte du dom från Ebay?
Bumpar lite. Är lite sugen själv.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster