Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:KarlXII skrev:Har inte haft spottan igång på flera månader..
Ja va katten, det är ju inte musik som är det viktiga.
Testskivorna regerar.
KarlXII skrev:Ragnwald skrev:KarlXII skrev:Har inte haft spottan igång på flera månader..
Testskivorna regerar.
Har inte haft stereon på öht faktiskt.
Jansson skrev:KarlXII skrev:Ragnwald skrev:KarlXII skrev:Har inte haft spottan igång på flera månader..
Testskivorna regerar.
Kalle.
Nu blir jag riktigt bekymrad å dina vägnar.
Jag tror att du behöver en bra grammofon.
För mycket ettor och nollor kan inte vara bra i längden tror jag.
Vi tar det här mera grundligt när Mörchen är monterad.
KarlXII skrev:Jansson skrev:KarlXII skrev:Ragnwald skrev:KarlXII skrev:Har inte haft spottan igång på flera månader..
Testskivorna regerar.
Kalle.
Nu blir jag riktigt bekymrad å dina vägnar.
Jag tror att du behöver en bra grammofon.
För mycket ettor och nollor kan inte vara bra i längden tror jag.
Vi tar det här mera grundligt när Mörchen är monterad.
Tack Jansson,
ser fram mot det.
Objektivisten skrev:Jag har ju stökat runt lite i huset. Hittade ju t ex en vintage Philips CD-spelare som jag gillar. Av estetiska skäl så hamnade i a f en gammal Perraux-spelare vid Naim-stacken. Gillar tonen i den, lite analogaktigt ljud, instrumenten låter real och så där men den har aldrig riktigt rockat loss. Kabeltroende som man är har jag testat att köra den med alla möjliga signalkablar. Nordost, Chord, Van Den Hul, Tara Labs etc etc. Nåväl, hittade en SSSK lakritskabel DIN-RCA som jag kopplade in, och helt plötsligt faller alla bitar på plats. Spelaren får ett grymt basfundament och diskanten sjunger som en lärka om våren. Va f-n beror sånt här på egentligen?
sprudel skrev:Objektivisten skrev:Jag har ju stökat runt lite i huset. Hittade ju t ex en vintage Philips CD-spelare som jag gillar. Av estetiska skäl så hamnade i a f en gammal Perraux-spelare vid Naim-stacken. Gillar tonen i den, lite analogaktigt ljud, instrumenten låter real och så där men den har aldrig riktigt rockat loss. Kabeltroende som man är har jag testat att köra den med alla möjliga signalkablar. Nordost, Chord, Van Den Hul, Tara Labs etc etc. Nåväl, hittade en SSSK lakritskabel DIN-RCA som jag kopplade in, och helt plötsligt faller alla bitar på plats. Spelaren får ett grymt basfundament och diskanten sjunger som en lärka om våren. Va f-n beror sånt här på egentligen?
Kanske ett gott rödvin som fått nödvändig luft, i kombination med din inre tillfredsställelse av att det är fredagskväll. Din setup ljuder och du är villig!
sprudel skrev:När ni ändå är "in the tjöt mood" What the fuck is pulled pork?
Tror inte inte vi har det i Göteborg, eller Mollösund heller!
Objektivisten skrev:sprudel skrev:Objektivisten skrev:Jag har ju stökat runt lite i huset. Hittade ju t ex en vintage Philips CD-spelare som jag gillar. Av estetiska skäl så hamnade i a f en gammal Perraux-spelare vid Naim-stacken. Gillar tonen i den, lite analogaktigt ljud, instrumenten låter real och så där men den har aldrig riktigt rockat loss. Kabeltroende som man är har jag testat att köra den med alla möjliga signalkablar. Nordost, Chord, Van Den Hul, Tara Labs etc etc. Nåväl, hittade en SSSK lakritskabel DIN-RCA som jag kopplade in, och helt plötsligt faller alla bitar på plats. Spelaren får ett grymt basfundament och diskanten sjunger som en lärka om våren. Va f-n beror sånt här på egentligen?
Kanske ett gott rödvin som fått nödvändig luft, i kombination med din inre tillfredsställelse av att det är fredagskväll. Din setup ljuder och du är villig!
Nej, nej. Här har kontrollerats och testats. Jag vill inte att det ska va så här ens. Jag anar att det finns en teknisk förklaring. Just denna spelare verkar lastas ner av 'halvesoteriska' kabelkonstruktioner. Men man får väl vara nöjd ändå.
Jansson skrev:O.
Jag har tjatat och tjatat om detta.
Naim CDS 2.
Du vet att du vill ha en.
Ok?
Jansson skrev:sprudel skrev:När ni ändå är "in the tjöt mood" What the fuck is pulled pork?
Bäste Sprudel.
Det skulle vara ett rent nöje att ha dig som gäst.
Vi tar det här med draget fläsk när vi får tillfälle.
Om du har bråttom finns ett bra recept i Gourmet nr 09 2012.
Mållösund ska vara mycket vackert har jag hört.
Jag blir glad för din skull!
Objektivisten skrev:Jansson skrev:O.
Naim CDS 2.
Ok?
Haha, ja det blir väl nåt sånt till slut. Lite såld på tidiga Philips-chipsen nu så man kanske skulle testa en CD1:a - CD3:a.
sprudel skrev:Jansson skrev:sprudel skrev:När ni ändå är "in the tjöt mood" What the fuck is pulled pork?
Bäste Sprudel.
Hehe! Kan bli snarare än du tror då jag har ärende i hufvudstaden att expediera. Px-2 ska få syskon nämligen, till px-4. Väntad nedkomst är tämligen nära.
Det skulle vara varit väldigt trevligt att få tillbringa en stund vid ytterligare en setup som varit Gökenhonorerad!
Mollösund är just nu under icke-turism perioderna andlöst vackert. Bakgrundsbruset existerar inte och strömmen är befriad från storindustriernas defekter. Du får väl ta K12 i bilen och glida ner över till våren. När vi skördar stenbitsrom i april är en fin tid. Krabborna är bra då också.
Jansson skrev:Objektivisten skrev:Jansson skrev:O.
Naim CDS 2.
Ok?
Haha, ja det blir väl nåt sånt till slut. Lite såld på tidiga Philips-chipsen nu så man kanske skulle testa en CD1:a - CD3:a.
Det är 1514 som spökar?
Har haft en cd3.
Om du vill gå omvägen över en -2a så tar du en cd3,5 och hittar en XPS innan du skaffar en 2 head unit.
sprudel skrev:Jansson skrev:sprudel skrev:När ni ändå är "in the tjöt mood" What the fuck is pulled pork?
Bäste Sprudel.
Hehe! Kan bli snarare än du tror då jag har ärende i hufvudstaden att expediera. Px-2 ska få syskon nämligen, till px-4. Väntad nedkomst är tämligen nära.
Det skulle vara varit väldigt trevligt att få tillbringa en stund vid ytterligare en setup som varit Gökenhonorerad!
Mollösund är just nu under icke-turism perioderna andlöst vackert. Bakgrundsbruset existerar inte och strömmen är befriad från storindustriernas defekter. Du får väl ta K12 i bilen och glida ner över till våren. När vi skördar stenbitsrom i april är en fin tid. Krabborna är bra då också.
KarlXII skrev:sprudel skrev:Jansson skrev:sprudel skrev:När ni ändå är "in the tjöt mood" What the fuck is pulled pork?
Bäste Sprudel.
Det låter som det ligger mycket trevligt framöver!
Jansson skrev:KarlXII skrev:Det låter som det ligger mycket trevligt framöver!
Absolut!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster