hassez skrev:Isover verkar ju bra, men jag vet inte om jag vill köpa en täckjacka bara för att komma åt "fluffet", finns det något alternativ, skulle fårull funka?
Det är fårull som används i många täckjackor

MvH
Peter
Moderator: Redaktörer
hassez skrev:Isover verkar ju bra, men jag vet inte om jag vill köpa en täckjacka bara för att komma åt "fluffet", finns det något alternativ, skulle fårull funka?
hassez skrev:Dom ligger för nuvarande i malpåse. Jag har ju redan ett par OA51.3 och ett par OB51'or med Bremenbasar.
I malpåsen ligger dessutom ett par OA51LE2. Det kan inte låta annat än bra när det blir deras tur. Har många projekt som ligger före i kön,
Har fyra veteranbilar som ska underhållas och renoveras plus bygga en altan till min nybyggda pool. Har precis färdigställt ett bubbelbadkar. Badkaret är föresten inte helt klart än, luftpumpen för sånt liv, så jag ska borra hål i väggen och hänga upp den på garageväggen.
Ragnwald skrev:Koppla till garagekompressorn, så det blir lite tryck i badet.
RogerGustavsson skrev:Tror det blir bättre med lite stenull. Toppad skum är väl mera för dämpning av högre frekvenser och undvikande av ytreflektion?
Ragnwald skrev:paa skrev:Var är inläggen om ersättarna? Finns det några ersättare?
Varför ska de ersättas?
paa skrev:Ragnwald skrev:paa skrev:Var är inläggen om ersättarna? Finns det några ersättare?
Varför ska de ersättas?
För att de är slut och det finns såna som vill ha?
RogerGustavsson skrev:Tror det blir bättre med lite stenull. Toppad skum är väl mera för dämpning av högre frekvenser och undvikande av ytreflektion?
IngOehman skrev:Ja, så är det, lite förenklat.
Däremot är det inte helt givet att man vill minimera dämpningen.
Det beror ju på liksom. Men i många fall är det som du skriver,
och i vissa fall är det inte ens säkert att man vill isotermisera.
Vh, iö
petersteindl skrev:hassez skrev:Isover verkar ju bra, men jag vet inte om jag vill köpa en täckjacka bara för att komma åt "fluffet", finns det något alternativ, skulle fårull funka?
Det är fårull som används i många täckjackorDen fårull jag använder i äggen är nålad och bearbetad i småland. Deras största kunder är inom kläder och speciellt täckjackor.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster