av hifikg » 2012-10-14 20:40
Nu jäklar i min låda... Lapp-Lisa sjunger! Åtta andliga sånger och visor... på en 25 cm LP... o det låter, well, så där. Klarar nog bara av en sida gissar jag... ha ha
En direktgraverad skiva med Count Buffalos, Emergency. Har du inte hört den så har du inte missat något, men trummor är verkligen något speciellt på direktgraverade vax. I ett nummer framträder en kvinnlig vokalist o hon var helt klart här o sjöng. Undrar vart hon tog vägen när hon sjungit klart. Det var ett sant halleluljah-moment. Tösen heter Tan Tan enligt omslaget från 1976.
Fortsätter med en direktgraverad jazzskiva o nu låter det WOW med stora bokstäver. Eiji Kitamura, Swing Sessions, inspelad 1978. Magiskt. Fast sångtösen här framträder inte lika levande som Tan Tan gjorde. Judy Anton, som hon heter, har något beslöjat över sig. Medan vibrafonen låter klart och utmejslat som en vårbäck i mars så låter Judy lite mindre naturligt. Skyller förstås på inspelningen.
Nu blev det mer "profant" så att säga. Totte Wallin och Grand Canyon, någon som minns den? "Jag e halvsex år o bor hos en bonde i Skövde..."
Över till Rolf Wikström, Hjärtslag, skivspelaren får gå varm i afton
Sista (?) snurren blir Titiyo´s debutalbum... Sov gott!
Senast redigerad av
hifikg 2012-10-14 23:39, redigerad totalt 5 gånger.
Sitter nöjd