Moderator: Redaktörer
viktor skrev:På Shakespeares tid var betydelsen av thou singularis. Men då sa man inte you i plural utan thee. I England är användandet äv dessa ord i stort dett utdöd och de få gånger de används har betydelsen närmast blivit den omvända. Thou anses formellt och stelt.
Det är beklämmande att läsa Ingvars och Morellos inlägg. Den förstnämnde är okunnig och den senare respektlös. Att fortsätta nia en person som inte vill bli niad är respektlöst. Det är dessutom ett förbannat oskick att nia alls.
Jansson skrev:Fådda räknas inte här eller hur?
misanplass skrev:Jansson skrev:Fådda räknas inte här eller hur?
Tror inte det. I så fall skulle jag nämnt min Kiss-kassett Love Gun.
staxe skrev:Första skivorna jag köpte för egna pengar:
Singel: Sweet - Funny Funny
Efter att ha avlyssnats 1000ggr på min Philips plaststereo med kristallpickup så råkade jag ha sönder singeln under ett slagsmål med min storasyster. Var livrädd att mina föräldrar skulle upptäcka detta och grävde ner den trasiga skivan långt ute i skogen. Jag hade ändå svår ångest för att dom skulle råka hitta den under någon av sina skogspromenader.
LP: Sweet - Fanny Addams
Ville egentligen haft Biggest Hits, men den var slut så jag fick köpa Fanny Addams istället, dock så gillade jag aldrig riktigt Sweet i hårdrockstappningen utan det var tuggummipopen som gällde för mej.
Dubbel LP: ELO - Out Of The Blue
Ännu en sönderlyssnad skiva, gick nonstop under jullovet '77. Fascinationen för skivomslaget med de airbrushade hippiesarna som kontrollerade ett stort mysigt rymdskepp var stort. Sedan kom punken och ägde man detta alster medförde det dödstraff, eller åtminstone supertöntsämpel.
Maxi: New Order - Ceremony
Fortfarande en favvogrupp. Fantastisk låt, fantastiskt omslag.
Mina kompisar som var lite halvproggiga var dock inte så glada för New Order. De ansågs vara spekulativa/komersiella eftersom de dels profiterade på Ian Curtis död och senare gav ut skivor med flera färgvarianter på samma omslag. Detta gjorde de enbart för att skapa köphets och suga ut tredje världen.
CD: David Sylvian - Secerets Of The Beehive
Gillar Davids röst skarpt, helst som här där den kombineras med en avklädd akustisk produktion.
Den här används ännu idag som provlyssningsskiva.
Bill50x skrev:Första skivan var en singel med The Beatles, She Loves You. Kostade 5:- och året var 1963.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster