Moderator: Redaktörer
Jag föreslår att du byter ut Cosmopolite till denna betydligt mer okomprimerade version: http://open.spotify.com/track/1xn29PybjboojxVM9m0lkfKomorok skrev:Här kan ni se vilka tips om musik jag fått hittills. Du duger de inte så är det bäst någon kommer med fler förslag.
http://open.spotify.com/user/komorok/pl ... J3p68V40TE
@oa51: Jag tycker de låter som en trevlig idé. Onsdagsöl har ju hållits förr och det har varit hur trevligt som helst. Kom med förslag på dag vettja.
Min nya favokrog med klassisk ölmat å såklart riktigt bra öler.Komorok skrev:Jag äter gärna icke-indiskt. Finns det sådant på den valda resturangen så spelar platsen inte så stor roll.
Vad är det för restaurang du tipsar om Alexi?
Jansson skrev:Komorok
Du vet att du krossar mitt hjärta när du spelar Golden years utan att jag får vara med?
Om jag får vara med som observatör tar jag med vinylen.
Komorok skrev:Jansson skrev:Komorok
Du vet att du krossar mitt hjärta när du spelar Golden years utan att jag får vara med?
Om jag får vara med som observatör tar jag med vinylen.
Gört! Den kan inte GÖKas med, men vi kan ju lyssna på den fort som attan och fara till tobm sen kanske? Eller så svänger du förbi en annan dag.
Komorok skrev:Spikade just min egen låtlista. Jag har kollat på önskemål och kollat min skivsamling som innehöll ett enda av önskemålen. Men jag har försökt att få ihop en skock låtar som jag tror kan bara njutbara för alla. Allt är CD och så originalutgåva som jag har lyckats hitta.
Star Wars - Imperial March
EST - Picnic
CoH - Patterns 1
David Bowie - Golden Years
Eva Cassidy - What a Wonderful World
Spotify:
http://open.spotify.com/user/komorok/pl ... J3p68V40TE
Det hela klockar in på 24.34 ungefär.
Val som fick stå tillbaka denna gång var Rammstein, Porcupine Tree, Beethoven, Hiromi, Tchaikovsky, Katzen Kapell, Mental Floss, Meshuggah, Alva Noto, Atom.... mfl. Att välja låtar till GÖK-batalj är alltid lika knivigt.
Mycket nöje och välkomna.
Eftersom Sunde och Palle inte blev godkända som medlemmar, lämnar det utrymme för iaf. en till och att OA51 inte längre är reserv?Komorok skrev:1. KarlXII
2. MÖ
3. Alexi
4. 2-ch
5. IÖ
6. Sunde
7. Chrisss
8. Dartman
9. Palle
Då blir följande anmälningar reservplatser som antecknas i ordning.
Reserv 1. Oa51
@Talibankocken: Man kan prata med värden (tobm) och fråga om man får komma med och vara observatör. Hos mig är du ju välkommen redan.
Alexi skrev:Eftersom Sunde och Palle inte blev godkända som medlemmar, lämnar det utrymme för iaf. en till och att OA51 inte längre är reserv?
Kravet för att bli reserv eller få plats i listan är att man är medlem i GöK. För att bli medlem ska man uppfylla regelverket, se: här.NiklasF skrev:Alexi skrev:Eftersom Sunde och Palle inte blev godkända som medlemmar, lämnar det utrymme för iaf. en till och att OA51 inte längre är reserv?
Vad är det för krav?
Alexi skrev:Kravet för att bli reserv eller få plats i listan är att man är medlem i GöK. För att bli medlem ska man uppfylla regelverket, se: här.NiklasF skrev:Alexi skrev:Eftersom Sunde och Palle inte blev godkända som medlemmar, lämnar det utrymme för iaf. en till och att OA51 inte längre är reserv?
Vad är det för krav?
Alexi skrev:Varken Sunde eller Palle bor i Stockholms län, så de faller redan på punkt 8.
Men finns inget i reglerna som säger att de aldrig kan bli medlemmar, på grund av att de har högtalare från en specifik tillverkare, möjligtvis kan man tolka punkt 9, som att det är svårare.
petersteindl skrev:@ schmutziger.
Egentligen är det enkelt. man fixar en liten grupp likasinnade som träffas under vissa villkor på ett givande sätt som man tycker är kul. Om flera inte tycker det är kul att åka långt eller att lyssna på samma anläggning stup i kvarten så bestämmer man att det inte skall bli så. Det finns ju inget tvång någonstans. Man väljer vad man vill göra.
Då MÖ låg på att jag måste battla och bestämma när, så hoppade jag direkt. Det beror på att spontaniteten och det roliga försvann. Inspirationen och stimulansen försvann direkt på 1 ms och därmed också motivationen. Då har jag annat i mitt liv som jag prioriterar.
Mvh
Peter
schmutziger skrev:...om §9
Hur ska man inte tolka detta som ett hinder för en evnt intresserad person som sitter med en ino-anläggning, nad 208, HA pre one o pioneer 668?
Det är samma regel som finns i originalgök, det handlar om att man ska ha ett hifi-intresse, man kan inte vara med om man äger en stereostapel från Onoff typ.schmutziger skrev:Om man älskar hornsystem o har spenderat tid o pengar för att maximera upplevelsen, så är men inte kvalificerad för den är kanske inte en god återgivare?
Det är inget "kom och lyssna" sällskap, det är ett var med och utmana, sällskap. Utmaningarna kommer snabbt dö ut om alla träffar fylls av bara passiva lyssnare, som inte vill eller ens kan utmana.schmutziger skrev:Iom att man tar bort "krav" på att ha en återgivande anläggning kan även entusiaster som är "nybörjare" få komma med i klubben
Man kan vara skriven i någon annan del av Sverige men ändå ha sin anläggning i Stockholm, därför är det var anläggning är som är det viktiga.schmutziger skrev:8. Att man har ändamålsenlig anläggning i Stockholms län (undantag kan beviljas, dock med begränsad rätt att utmana).
Man har sin sterio i stockholm... är det för att undvika att osten utmanar med den stereo han kan tänkas ha i sitt torp tex?
annars lägger man till stockholm i 5. så kan man stryka denna punkt.
eller hellre kanske att man ändrar till att man skall bo samt permanent ha sin ändamålsenliga anläggning i sitt boende i stockholms län.
Om någon utmanat, så finns det redan en liggande utmaning och därmed ingen outmanad vinnare att utmana, vist skulle man kunna förtydliga med att den som är snabbast med handsken är den som har företräde, men jag tror våra medlemmar fattar det självaschmutziger skrev:Extremfallet är ju vid ert kommande battle att samtliga 25medlemmar utmanar vinnaren direkt efter koronationen.
undrar bara
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 13 gäster