Moderator: Redaktörer

paa skrev:Tydligen konstruerade av Axiom Audio.
Eftersom jag tycker dom ser lite konstiga ut så kollade jag på Axioms hemsida, och det jag fick se där får mig att tro att dom inte verkar veta vad dom håller på med, se denna centerhögtalare med diskanterna ytterst. Har dom aldrig hört talas om kamfilterproblem?
paa skrev:Tydligen konstruerade av Axiom Audio.
Eftersom jag tycker dom ser lite konstiga ut så kollade jag på Axioms hemsida, och det jag fick se där får mig att tro att dom inte verkar veta vad dom håller på med, se denna centerhögtalare med diskanterna ytterst. Har dom aldrig hört talas om kamfilterproblem?

Lazyworm skrev:Almen,
Jag tror att Bryston Sneglade mot oss när dom kom på att dom även skulle leverera högtalare. :p
Hehe, skämt och sido, Ser fram emot att lyssna på dom men mitt första intryck av att se specen med elementen och delningsfrekvenser mm. är att dom borde hålla sig till det dom kan :p
Lazyworm skrev:dom borde hålla sig till det dom kan :p
petersteindl skrev:Vad gäller dubbla framåtriktade domdiskanter så har väl även Dynaudio det på flera modeller.
Mvh
Peter
celef skrev:jag tror bryston-högtalarna kommer att bli årets snackis
och deras subwoofrar
Ragnwald skrev:Skymtar LTS-diskanter.
Flint skrev:Jag ser inga problem med avståndet mellan diskanterna. Vad skulle det vara?
Max_Headroom skrev:Flint skrev:Jag ser inga problem med avståndet mellan diskanterna. Vad skulle det vara?
Kamfiltereffekter. Det vill man sällan ha i högtalare.
Speciellt illa blir det när diskanterna sitter så högt och om man själv sitter i en soffa eller motsvarande så får man så olika avstånd till elementen iförhållande till våglängden så att jag har svårt att se hur detta inte skall bli ett problem.
Men kanske har dom kommit på nåt... Jag tror dock inte det. Hade det funnits en uppenbar fördel att göra på det här sättet skulle det vara vanligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster