Moderator: Redaktörer
Flint skrev:zapanasta
Även om ScanSpeakbasarna är bra i sig så tror jag att de renoverade orginalbasarna kommer att låta bättre tot i den lådan beroende på att delningsfiltret är anpassat till dom. Att bara byta element är inte optimalt (men kul ändå).
Men renovera bara en del i taget. Först basarna. Filtret skulle jag dock låta vara såvida det inte är något direkt fel på det. Risken finns att du försämrar det med andra sk. bättre komponenter.
Flint skrev:Du kan löda loss båda kondingarna och skicka dom till mig i ett vanligt brev så ska jag mäta upp dom. Det kostar dig 10kr*, fem åt vardera hållet. Mycket liten risk att dom är "slut".
*Brevporto är väl fem spänn, va?
Flint skrev:Garanterat placebofritt, frågas?
Men själklart är valet ditt. Jag säger bara min mening.
//
Flint skrev:Låt en kompis lyssna först med originalfiltret. Sen renoverar du filtret men talar inte om för kompisen vad du har gjort. Sen får han lyssna igen och berätta om han hör någon skillnad mot den förra lyssningen.
zapanasta skrev:Nja det hinner man nog glömma,hur det lät innan menar jag![]()
Lowend skrev:Sorry för lite ot här, Zapanasta har du känslighet och frekvensomfång
för Luxor 8071 i färskt minne?
zapanasta skrev:Lowend skrev:Sorry för lite ot här, Zapanasta har du känslighet och frekvensomfång
för Luxor 8071 i färskt minne?
Känslighet runt 90db minns jag,frekvensomfånget är det värre med men minns att dom spelade neråt 25hz i rum i alla fall

Katt-natt skrev:vad är det för luxorburkar? svaret kanske finns i tråden, men jag hittart inte. Jag har för mig att mina 4001:or var bestyckade ungefär sådär. Kommer inte åt att kolla nu. Dom står längst in i förrådet, men det kanske är läge att tetris:a fram dom för renovering?!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster