Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Ja, du svarar ju själv: ''finns i vissa ljudanläggningar, extrema bashorn på rockkonserter eller mindre konsertlokaler''. Då är det väl realistiskt?
Skulle Diana Krall ge ''magsmocka'' på konserthuset skulle det vara en färgning dock. Eller hade du väntat dig det?
Zzombie skrev:Du får heller ingen magsmocka om trumsetet står i vardagsrummet...
Zzombie skrev:Du får heller ingen magsmocka om trumsetet står i vardagsrummet...förutom att Krall är gränslöst tråkig och spelar som ett mekaniskt piano har väl knappast sådan musik som mål att dela ut magsmockor till publiken...
Panelguy skrev:När jag igår lyssnade på vår allas "audiofilartist" Diana Krall på konserthuset slog det mig att den så omtalade "magsmockan" uteblev.
Är den kännbara basknuffen något som bara finns i vissa ljudanläggningar, extrema bashorn på rockkonserter eller mindre konsertlokaler? På rad 6 i konserthuset var "magsmockan" hursomhelst inte närvarande trots att trummisen bankade på rätt rejält. Är "magsmockan" realistisk eller är det en färgning?
petersteindl skrev:Panelguy skrev:När jag igår lyssnade på vår allas "audiofilartist" Diana Krall på konserthuset slog det mig att den så omtalade "magsmockan" uteblev.
Är den kännbara basknuffen något som bara finns i vissa ljudanläggningar, extrema bashorn på rockkonserter eller mindre konsertlokaler? På rad 6 i konserthuset var "magsmockan" hursomhelst inte närvarande trots att trummisen bankade på rätt rejält. Är "magsmockan" realistisk eller är det en färgning?
Var satt du?
Panelguy skrev:petersteindl skrev:Panelguy skrev:När jag igår lyssnade på vår allas "audiofilartist" Diana Krall på konserthuset slog det mig att den så omtalade "magsmockan" uteblev.
Var satt du?
Rad 6 i mitten, dessutom bredvid SAS Carlsson. Bara en så´n sak
Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Objektivisten skrev:Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Här håller jag inte med. Magsmocka får man åtminstone hemma hos mig när jag spelar på baskaggen.
petersteindl skrev:Panelguy skrev:petersteindl skrev:Panelguy skrev:När jag igår lyssnade på vår allas "audiofilartist" Diana Krall på konserthuset slog det mig att den så omtalade "magsmockan" uteblev.
Var satt du?
Rad 6 i mitten, dessutom bredvid SAS Carlsson. Bara en så´n sak
Ja, där har du orsaken. SAS-janne stal bassmockan. Det blev fel ing-pedans
Flint skrev:Objektivisten skrev:Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Här håller jag inte med. Magsmocka får man åtminstone hemma hos mig när jag spelar på baskaggen.
Då har du monterat stampet fel. Klubban ska slå mot baskaggeskinnet och inte mellangärdet.
Objektivisten skrev:Flint skrev:Det är inte ofta man får en magsmocka i rocksammanhang heller och definitivt inte två meter från trummorna.
Zzombie skrev:Du får heller ingen magsmocka om trumsetet står i vardagsrummet...förutom att Krall är gränslöst tråkig och spelar som ett mekaniskt piano har väl knappast sådan musik som mål att dela ut magsmockor till publiken...
hifikg skrev:Zzombie skrev:Du får heller ingen magsmocka om trumsetet står i vardagsrummet...förutom att Krall är gränslöst tråkig och spelar som ett mekaniskt piano har väl knappast sådan musik som mål att dela ut magsmockor till publiken...
Det där hittar du bara på för att vara PK på Faktiskt. Tösen e hur duktig som helst och musikerna hon omger sig med e inte kattskit de heller. Du har gått på myten om mässjazz!
Panelguy skrev:Mina mest minnesvärda magsmockor har nog varit på konserter med Peter Gabriel där hans trummis hette Jerry Marotta. Rejäla PA-system i inte alltför stora lokaler.
Flint skrev:hifikg skrev:Zzombie skrev:Du får heller ingen magsmocka om trumsetet står i vardagsrummet...förutom att Krall är gränslöst tråkig och spelar som ett mekaniskt piano har väl knappast sådan musik som mål att dela ut magsmockor till publiken...
Det där hittar du bara på för att vara PK på Faktiskt. Tösen e hur duktig som helst och musikerna hon omger sig med e inte kattskit de heller. Du har gått på myten om mässjazz!
Har alla som inte tycker som du gått på en myt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster