Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Flint: Inte helt sant då jag tror aktiviteter du gör här blir ringar på vattnet som kan påverka andra medlemmar. Nu handlade iofs tråden om en ny generation.
Flint skrev:shifts skrev:Flint: Inte helt sant då jag tror aktiviteter du gör här blir ringar på vattnet som kan påverka andra medlemmar. Nu handlade iofs tråden om en ny generation.
Det är ev. möjligt men jag tror att många uppfattar mig som en broms också eftersom jag inte hänger på och uppmuntrar t.ex. lågbasräjset. Jag tycker att HiFi och försälningstrender är olika saker. Men nytillskottet av HiFi-nyttjarne är förstås också ett kommersiellt "problem" eftersom prylarna i regel måste anskaffas och vad finns att köpa, jo det som är trend just nu och det som mest diskuteras.
avr7000 skrev:Hur kan vi, hifiintresserade, Hifibranchen i form av Hifi-affärer, tillverkare etc. säkra tillväxten av nya hifiintresserade i den mängd som behövs för att undvika att hela detta intresse sakta dör Ifååån-döden...
Diskutera...
Stefan
avr7000 skrev:Med Ifåååndöden menade jag att t ex mina döttrar tidigare "gärna" lyssnade på musik genom telefonens högtalare...
Eller att de lyssnar i Lap-topens högtalare...
Flint skrev:Vi själva började väl en gång med ganska enkla grejer. Vissa går vidare och blir lättlurade HiFi-nördar. Det är bra som det är.
phloam skrev:Flint, det där med att synas kanske är viktigare än man tror, bra sagt. Vi pratar om WAF och gömmer undan för att det inte ska störa oss själva...
Kanske att man skulle göra hifi till en tjejgrej istället, så vi får vackra praktiska anläggningar som man inreder med och använder i vardagen? Så att hifi inte blir en bortglömd gubbgrej i garaget/gillestugan*
* vågar inte skriva "källare"![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster