Dom blev ju bättre men jag är då (och inte han heller) nöjd med ljudet i alla fall.. (vid höga volymer)
Ska som sakt prova att ta ner diskanten ett par db,av egen erfarenhet kan man förändra en högtalares karaktär rätt mkt med den enkla åtgärden
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:
zapanasta skrev:Inget fel på rullakes pk är jag säker på,han köpte färdiga filter som sen är moddade till v2.
Dom blev ju bättre men jag är då (och inte han heller) nöjd med ljudet i alla fall.. (vid höga volymer)
Ska som sakt prova att ta ner diskanten ett par db,av egen erfarenhet kan man förändra en högtalares karaktär rätt mkt med den enkla åtgärden
R1T skrev:Ett tag sedan det skrev i den här tråden. Men jag tänkte tala om vad jag tillslut gjorde med mina Pk.
Det slutade faktisk med att jag kapade mina Pk precis ovan för basporten, då jag var ganska övertygad om att Br-lådorna var förstora och det bidrog till att de lät lite kalla och anorektiska.
Efter kapningen av lådan så blev de på ca:8-9L och basporten flyttades till baksida, tog även bort ett av rören (det var dubbla från början, satt på varandra.)
Efter lite lyssnade så insåg jag att mitt filter inte fungerade längre, utan jag gick tillbaka till filter 2 som Naqref gjorde och det blev riktigt bra.
Nu har de stått på min dotters tonårsrum i säkert 1år och det låter riktigt bra ihop med en gammal Rotel förstärkare och hon är ganska kräsen när det gäller ljud. Hon ville absolut inte ha dem innan modifieringen.
Den enda anmärkningen som jag kanske kan ha är att det kanske är lite mycket men bra bas, men de står väldigt nära vägen.
Mvh Åke
RogerGustavsson skrev:Det rådde alltså bot på det lite klena "värmeregistret" genom förminskning av lådvolymen? Det föreslogs tidigt i diskussionerna kring pK.
Användare som besöker denna kategori: Mata och 16 gäster