Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:Vad ska man ha den till?
Magsmockan, alltså.
celef skrev:jag gillar magsmocka, jättemycket faktiskt, inget konstigt i det
Almen skrev:Strmbrg skrev:Vad ska man ha den till?
Magsmockan, alltså.
Enbart till att reta dig, faktiskt.
Strmbrg skrev:Almen skrev:Strmbrg skrev:Vad ska man ha den till?
Magsmockan, alltså.
Enbart till att reta dig, faktiskt.
Synd.
Att den inte skulle has till något ytterligare.
Ety, retad känner jag mig ikke.
Finns inte i trumpetmusiken Strmbrg lyssnar på.KarlXII skrev:Strmbrg skrev:Vad ska man ha den till?
Magsmockan, alltså.
Inlevelse?
Strmbrg skrev:Vad ska man ha den till?
Magsmockan, alltså.
Almen skrev:Ah. Tänkte att rubriken på tråden innehöll ett visst mått av irritation.
Strmbrg skrev:Sanny_X skrev:...
När hade du roligt sist Strmbrg?
Ingen aning.
Vad betyder roligt?
petersteindl skrev:Strmbrg skrev:Sanny_X skrev:...
När hade du roligt sist Strmbrg?
Ingen aning.
Vad betyder roligt?
Fråga en Dansk
Strmbrg skrev:Almen skrev:Ah. Tänkte att rubriken på tråden innehöll ett visst mått av irritation.
Det är inte omöjligt.
Det får i så fall "Panelis" svara på om det gör.
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Almen skrev:Ah. Tänkte att rubriken på tråden innehöll ett visst mått av irritation.
Det är inte omöjligt.
Det får i så fall "Panelis" svara på om det gör.
Ingen irritation från min sida men det har väl varit några trådar i ämnet och nu bidrog jag med ytterligare en. Dock handlade väl den här tråden om varför jag inte har upplevt denna så omtalade magsmocka i konserthuset, trots utmärkta platser och hårt jobbande trummisar.
Panelguy skrev:... Dock handlade väl den här tråden om varför jag inte har upplevt denna så omtalade magsmocka i konserthuset, trots utmärkta platser och hårt jobbande trummisar.
UnholyRishna skrev:Krävs väl att man är riktigt nära, eller att det körs via ett PA för att magsmockan ska infinna sig.
UnholyRishna skrev:Såg på en sekvens i "House of Flying Daggers" i fredags. Det är en kinesisk film, och i en scen slår en tjej på en massa trummor i ett något spektakulärt dansnummer. Fruktansvärd dynamik i det ljudspåret. Där kan man snacka om magsmocka! Aldrig att jag ger upp hembion!
Strmbrg skrev:Dörrar som stängs, i filmer, brukar ibland "tjudda till" på ett häftigt sätt, som jag förstört månget äktenskap för att försöka efterlikna.
RogerGustavsson skrev:Var igår på konsert. Trots både pukor och stor bastrumma fanns inte tillstymmelsen till magsmocka... I fredags lyssnade jag på storbandsrepitition, var inte mycket till smocka där heller men så spelades det på E-trummor...
RogerGustavsson skrev:UnholyRishna skrev:Krävs väl att man är riktigt nära, eller att det körs via ett PA för att magsmockan ska infinna sig.
Det tror jag också.UnholyRishna skrev:Såg på en sekvens i "House of Flying Daggers" i fredags. Det är en kinesisk film, och i en scen slår en tjej på en massa trummor i ett något spektakulärt dansnummer. Fruktansvärd dynamik i det ljudspåret. Där kan man snacka om magsmocka! Aldrig att jag ger upp hembion!
Du sätter möjligen inte likhetstecken mellan dynamik och ljudstarkt? Det är ofta folk brister ut i "vilket tryck" och då handlar det sällan om dynamik, mera ofta om hög medelljudnivå i basen.Strmbrg skrev:Dörrar som stängs, i filmer, brukar ibland "tjudda till" på ett häftigt sätt, som jag förstört månget äktenskap för att försöka efterlikna.
På film tycker jag man ofta låter det bli dynamiskt komprimerat, "förtjockat" och "förlängt". I verkligheten är det en väldigt kort händelse med en stor topp som snabbt klingar av. På film brukar man dra ner hastigheten och ge effekterna tid och så betonar man lägre frekvenser för att få det låta stort.
Var igår på konsert. Trots både pukor och stor bastrumma fanns inte tillstymmelsen till magsmocka... I fredags lyssnade jag på storbandsrepitition, var inte mycket till smocka där heller men så spelades det på E-trummor...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster