.
.Moderator: Redaktörer

.
.
Kalejdokom skrev:Tack för ert engagemang och (goda) idéer! Just nu har jag dock lämnat det estetiska därhän, till förmån för det akustiska resultatet - och ju mer jag testar och rattar på mina filter och eq desto mer övertygad blir jag om att resultatet är på väg att bli riktigt bra.

. Jag tog faktiskt lite timeout i DIY:andet efter sista momentet i det fysiska färdigställandet. Dock har jag manglat igenom ett första försök till kalibrering av hela "7.4-setup:en" med dB-/RTA-mätare. Basarna presterar mycket bra och jag upplever ett fullödigt och fylligt ljud, såväl i stereo som filmsurround.
. Jag tog faktiskt lite timeout i DIY:andet efter sista momentet i det fysiska färdigställandet. Dock har jag manglat igenom ett första försök till kalibrering av hela "7.4-setup:en" med dB-/RTA-mätare. Basarna presterar mycket bra och jag upplever ett fullödigt och fylligt ljud, såväl i stereo som filmsurround.
 .
 .
 :
 :

.
 .

.
 .
 .
 .
 .
 .

.
 .

(köpte jag för 50 kr när OnOff konkade...):
  (köpte jag för 50 kr när OnOff konkade...):

!
 !

.
 .

.
 .
 :
 :

Minns faktiskt inledningen av den här tråden och skrev väl något men har inte ens kikat sedan dess... kanske trådtiteln är lite missvisande... eller inte!
 Minns faktiskt inledningen av den här tråden och skrev väl något men har inte ens kikat sedan dess... kanske trådtiteln är lite missvisande... eller inte!  Har nu läst igenom tråden och tycker att den återspeglar alla våra ambitioner att hitta just det där vi söker... ibland är det enkla det svåra men det nästan skär i hjärtat när du kapar de fina lådorna...
 Har nu läst igenom tråden och tycker att den återspeglar alla våra ambitioner att hitta just det där vi söker... ibland är det enkla det svåra men det nästan skär i hjärtat när du kapar de fina lådorna...  Bävar för en ev fortsättning...
 Bävar för en ev fortsättning...  

.
 .

Mycket som skrivs här på Faktiskt handlar om ett evigt sökande... kanske är det så livet är?
  Mycket som skrivs här på Faktiskt handlar om ett evigt sökande... kanske är det så livet är?   

.
 .
Kalejdokom skrev:Jag har ju redan ett par 18W Revelator i mina moddade OA-50.XLR på 33 liter - låter fantastiskt!
När jag skriver Carlsson-inspirerat tänker jag på något typ OA-116/2212 och i så fall hamnar basen mot golvet. Jag har fyra 5" bredbandiga basar som får ta vid som mellanregister. Men det ska vi inte älta vidare i den här tråden.

. Den här gången är det subbarna som behöver lite service. Jag börjar med att ta loss hela sockeln, som är skruvad från undersidan. Element och slavar plockas också ut:
 . Den här gången är det subbarna som behöver lite service. Jag börjar med att ta loss hela sockeln, som är skruvad från undersidan. Element och slavar plockas också ut:

:
 :

:
 :