Moderator: Redaktörer
_Fredrik_ skrev:Att man inte skulle kunna riktningsbetämma hyfsat distfri signal mellan 90 och 100 Hz är bullshit.
_Fredrik_ skrev:Att man inte skulle kunna riktningsbetämma hyfsat distfri signal mellan 90 och 100 Hz är bullshit.
IngOehman skrev:Eftersom mitt inlägg tycks användas att tas spjärn mot för att komma med
synpunkter om något företag, vill jag bara nämna att jag bara kommenter-
ade inlägget före mitt, inte någonting som någon annan kan ha sagt eller
skrivit - t ex företaget som tydligen nämnts i tråden.
Vill även klargöra att jag inte förrän alldeles nyss klickade på länken som
fanns alldeles i början av tråden.
Jag har inte ännu hunnit läsa något från deras hemsida, men jag känner
igen högtalarna från sheraton-mässan, och jag tyckte faktiskt att de var
bland de trevligare att lyssna på, av dem jag hörde.
Vh, iö
Twilighter skrev:IngOehman skrev:Eftersom mitt inlägg tycks användas att tas spjärn mot för att komma med
synpunkter om något företag, vill jag bara nämna att jag bara kommenter-
ade inlägget före mitt, inte någonting som någon annan kan ha sagt eller
skrivit - t ex företaget som tydligen nämnts i tråden.
Vill även klargöra att jag inte förrän alldeles nyss klickade på länken som
fanns alldeles i början av tråden.
Jag har inte ännu hunnit läsa något från deras hemsida, men jag känner
igen högtalarna från sheraton-mässan, och jag tyckte faktiskt att de var
bland de trevligare att lyssna på, av dem jag hörde.
Vh, iö
Jag gör ingen kampanj gentimot för eller mot högtalarna så det klargörs.
jag är bara nyfiken på om det som sägs stämmer och om inte, hur det egentligen ligger till. Dvs de saker som de faktiskt påstår på sidan och då vänder jag mig till dig Öhman i första hand då du bör ha all kunskap som krävs för att klargöra det hela.
Det är alltid trist om företag påstår saker som inte stämmer, och trevligt om de använder saker som faktiskt stämmer.
De som blandar san och osant är dock nästan värre då de kan få folk att tro på det som är osant ( och oftast mer avancerat ) om det står en del saker som är lättare och sanna.
Jag tror du far med osanning här, Nattis. "gammal kursare"? Har du bild?Nattlorden skrev:Skulle vilja flika in att det finns rejäla variationer mellan person och person - en kompis och gammal kursare till mig är grym på att höra riktning och detta ned riktigt lågt (mot 50)... Har inte chans själv att göra de utpekanden som han fixade.
Nu visade det sig att det jag skrev inte stämmer alls. Jag känner tydligen inte Nattis kursare och det kan mycket väl vara så att Nattis kurskamrat kan riktningsbestämma ljud på 50 hz och även under denna frekvens. Anledningen till att jag skrev detta var pga att jag var felinformerad och det kan ju inte jag hjälpa. Att Nattis skulle fara med osanning var och är för mig högst osannolikt vilket förbryllade mig, men hade min information stämt hade det känts fel att hålla inne med den. Nu tycker jag vi återgår till ämnet.IngOehman skrev:Okej.
Och ingen hör bättre än han alltså?
Vh, iö
IngOehman skrev:Jag kan hur som helst berätta att jag hör riktning ned till 50 Hz, och har ju även tittat på en hel del människor därvidlag och kan säga att det inte är alls ovanligt att det är ungefär där det tar slut.
celef skrev:Varför är den lilla punktkällan den ideala högtalaren?
Wavelit skrev:
1. Alla stereoproduktioner mixas i mono i de lägsta oktaverna under ca 150 Hz. Visst förekommer felaktigt mastrade produktioner - även på vinyl, men de är högst ovanliga. Är det någon som har en sådan inspelning är jag tacksam för tips!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster