Alexi skrev:Sjukt imponerande som alltid när du skapar! Du är en konstnär med vinkelslipen som pensel.
+1 på den!
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Sjukt imponerande som alltid när du skapar! Du är en konstnär med vinkelslipen som pensel.
Komorok skrev:BTW: Vet någon om det går att få tag på säkerhetsbananhylsor billigare än ELFA? Det blir ju ganska många denna gång och ELFA är snuskigt dyra.
nikeb skrev:riktigt skönsjukt det här. Jag har oxå missat denna tråd. Detta måste bli något i likhet med universums storhet. Redan profY-4 tycker jag är drömmen, mer än människan behöver.
Att 8 X 12" inte skulle räcka kan jag knappt fatta.
I like
NiklasF skrev:nikeb skrev:riktigt skönsjukt det här. Jag har oxå missat denna tråd. Detta måste bli något i likhet med universums storhet. Redan profY-4 tycker jag är drömmen, mer än människan behöver.
Att 8 X 12" inte skulle räcka kan jag knappt fatta.
I like
Om du inte har förstått detta så handlar det faktiskt om att micke inte vill dö.
nikeb skrev:Att 8 X 12" inte skulle räcka kan jag knappt fatta.
Nattlorden skrev:nikeb skrev:Att 8 X 12" inte skulle räcka kan jag knappt fatta.
Gillar man Krumelur så vet man att 8 x 12" inte räcker.
-Palle- skrev:Nattlorden skrev:nikeb skrev:Att 8 X 12" inte skulle räcka kan jag knappt fatta.
+1
Blev varse om det förra helgen...
MagnusÖstberg skrev:-Palle- skrev:Nattlorden skrev:nikeb skrev:Att 8 X 12" inte skulle räcka kan jag knappt fatta.
+1
Blev varse om det förra helgen...![]()
Ni använder element med för kort slaglängd
MagnusÖstberg skrev:Jag ser verkligen fram emot att du får ditt projekt klart kompis!
MagnusÖstberg skrev:Det är bra med vänner!
nikeb skrev:Lite ot men du har inte funderat på en sån där "propellersubb"? Jag såg något för några år sedan som såg ut som en propeller som tydligen skulle kunna spela rakt ner till 2 hz i 120 db per styck eller vad det var. Fast jag tror att en sån var mycket dyrare än alla dina 24 element så jag förstår att du känner för lite diy.
Jag vill att du sedan tydligt visar hur du klär in lådorna med absorbering. Det är ju alltid problemet vid stoooora lådor att de i sig själva påverkar akustiken och jag har inte sett någon klä in dem i absorbenter tidigare. Fast det bör man så klart göra...
Komorok skrev:Jopp, sådana fläktar har jag kollat på. De är dyra och spelar nog inte så fint vid 160Hz. Så ett annat bassystem måste byggas ändå. Sen blir det ju som en IB-installation där ett eget rum krävs. Nej, någon annan får bygga fläktbasar. Jag tror inte på lösningen. Och 120dB @ 2Hz? Är det tillräckligt starkt för att det ska vara någon poäng? Ids någon kolla?
Komorok skrev:Ja, lyckas man integrera den delningen också så blir det säkert bra. Jag tvivlar inte på fläktar som fungerande infrabaslösning, men det kräver för stor volym per presterat ljudtryck...
... lite som IB...
... AJ! Sluta slåss, Steveo!
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], nijo och 39 gäster