Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:celef skrev:jag läste nyss en insändare i senaste h&m som undrade vad som händer med bremen
Aha, tack, det skall jag titta på. Det händer en massa positiva saker i Bremen.
Igår kom jag hem från Scan-Speak och med mig i bagaget hem har jag ett godkännnande från Scan-Speak på implementering av Bremens kvalitetsstyrsystem hos Scan-Speak som kvalitetssäkrar Bremenhögtalarnas variation i frekvensgång mellan exemplaren till en maximal avvikelse på +/- 0,25 dB från 100 Hz till 10 kHz mellan varje enskilt högtalarexemplar och vi har ett inbyggt system med spårbarhet och matchande reservdelselement. Det betyder t.ex att höger och vänster högtalare sinsemellan kan levereras med en maximal toleransavvikelse på +/- 0,25 dB från 100 Hz till 10 kHz.
Detta är jag mycket nöjd med. Varje batch av högtalarelement som tillverkas, märks individuellt och selekteras extremt noggrannt.
Sedan är det en hel del ytterligare nyheter för Bremen.
En av dessa är att High End mässan i februari 2013 inte kommer att vara på Sheraton. Nytt för år 2013 är att High End Mässan flyttar till World Trade Center och till Lundqvist o Lindqvist (L&L) på Klara Strand, 150 meter från WTC d v s vid sista minuten brevlådorna på Klara Strand.
År 2013 har Bremen bokat ett stort rum på WTC.
Det är dags att boka in nästa års High End Stockholmmässa i kalendern, den 16-17 februari!
Jag vill också säga att Sweetspot ställer ut samtidigt i Stockholm på Nordic Light Hotel som är ungefär ungefär 250 meter från WTC. Man kan dock välja att gå en del inomhus via Centralstation till Arlanda Express eller att gå utomhus.
Bremen kommer att höras och synas på WORLD TRADE CENTER i rum Stockholm. Rummet Stockholm är på 90 kvm.
Vi har fler goda nyheter som jag meddelar senare.
Mvh
Peter
shifts skrev:Jäsiken, det börjar dra igång alltså. Få lanseringar har väl varit så emotsedda! Hoppas verkligen att allt går bra.
kul att slutet på början för Bremen äggen nu börjar närma sig!petersteindl skrev:Lite fortsättning...
Igår tidig eftermiddag gjorde jag en skriftlig Purchase Order på 4 000 Bremendiskanter och 2000 Bremen Midwoofers. Det är den största beställning jag någonsin gjort. Idag var jag nere i Göteborg och hade möte med företag som troligtvis kommer att sköta hela logistiken för Bremen. De sköter logistiken för Löfbergs Lila, Weber grillar samt för ett 20-tal andra jättestora märken. De verkar superprofessionella. De kommer kanske även sköta Bremens hemsida. Det behövs![]()
Deras vd beställde ett par ägg till sig själv. Det går i alla fall framåt. Igår hade bremen Kick-off på restaurang familjen. Jättebra krog. rekommenderas.
Mvh
Peter
Alexi skrev:kul att slutet på början för Bremen äggen nu börjar närma sig!
Sist jag hade med Weber Grill å göra hade de all distribution från Danmark.
petersteindl skrev:Weber grillar
Nefilim skrev:Orkar inte läsa igenom hela tråden, men vad betingar äggen för pris,
och finns det några specifikationer? Storlek?
Nefilim skrev:Orkar inte läsa igenom hela tråden, men
30 000/parNefilim skrev:vad betingar äggen för pris,
JaNefilim skrev:och finns det några specifikationer?
46Nefilim skrev:Storlek?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster