Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Om 10 år så hoppas jag ha en anläggning som verkligen hänger med, typ Edisons fonografrullar + tillhörande avspelningsutrustning![]()
Mvh
Peter
Objektivisten skrev:Skulle tro att det med största sannolikhet är samma prylar som idag faktiskt. Kanske ett par snäppet större beggade Sonus Faber och möjligen nån kraftigare 80/90-tals för -slutstegskombo från Naim. Men känns rätt mkt som man är 'hemma' med de prylarna man har idag vad gäller musikaliskt utbyte. Resan har varit lång.
Objektivisten skrev:Kassetdäcket har dammats av, justerats och fått en ärevördig plats i ett av rummen efter att ha legat i träda över ett decennium. Jag har börjat köpa tomkassetter, spela in och lyssna på kassetter.
Bill50x skrev:Objektivisten skrev:Kassetdäcket har dammats av, justerats och fått en ärevördig plats i ett av rummen efter att ha legat i träda över ett decennium. Jag har börjat köpa tomkassetter, spela in och lyssna på kassetter.
Men varför spela in på kassett? Det är ju faktiskt enklare och bättre att spela in på en dator.
Att man vill kunna spela sina gamla kassetter har jag full förståelse för, men att spela in nya? Visst, liten nostalgikick, men för framtida bruk? Det är att göra sig själv en otjänst, menar jag.
/ B
Bill50x skrev:Men varför spela in på kassett? Det är ju faktiskt enklare och bättre att spela in på en dator.
phloam skrev:...
Jag ska göra som Objektivisten och se till att ha alla njutningssätt tillgängliga
Strmbrg skrev:...
Jag vill ju bara kunna avspisa den musik jag gillar utan att tänka på hur det låter eller på apparaterna i sig själva.
Inte så bara kanske, ty det är inte alltid alldeles lätt att nå det målet har jag förstått.
Ragnwald skrev:Strmbrg skrev:
Varför avspisa något du egentligen gillar. Bejaka istället och avnjut.
DS skrev:En nöjd DS
MagnusÖstberg skrev:Om tio år så har jag förhoppningsvis bara digitala steg som driver anläggningen. Små, diskreta prylar som spottar ut effekt utan att ödsla energi i form av värme.
I övrigt är det väl något nytt format man lyssnar via.
Strmbrg skrev:phloam skrev:...
Jag ska göra som Objektivisten och se till att ha alla njutningssätt tillgängliga
Helt okay, samtidigt som jag inte riktigt begriper den målbilden:
Min målbild är snarare tillfredsställelsen i sig själv.
(Njutnings)sätten ser jag bara som lite alternativa METODER att uppnå en tillfredsställelse. Dvs de är bara olika sätt att gå TILLVÄGA för att uppnå ett slutligt syfte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster