Erik_Johansson skrev:
Nu vet jag ju inte hur det blir med den baffelform och lyssningsvinkel som gäller i detta fall, men med mina konventionella lådor med 10F4424 så var det en klar förbättring att INTE försänka elementet. Det gav en väldigt gynnsam samverkan mellan baffelns påverkan och påverkan från elementets runda chassi. Smile
Nagref skrev:
Försänkning av elementet blir det inte. Dels av den anledning Erik anför men även p g a att då blir det för lite material för att pålitligt fästa elementet.
Jag har funderat på om det är en tillfällighet att det i två olika konstruktioner har visat sig att det varit mest gynnsamt att montera elementet oförsänkt. Är det något med elementets storlek och utformning som gör att det passar bäst att montera utanpåliggande. Jag är personligen intresserad av detta eftersom jag använder elementet som mellanregister i ett eget pågående 3-vägsprojekt i DIY-tråden. Borde kanske testa huruvida jag skall montera det försänk eller inte. Jag hoppas att Nagref och Erik tittar in här och redogör lite närmare för sina erfarenheter om det här.