Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
shifts skrev:Nej?
shifts skrev:Nej, det var inte vad jag frågade om. Alldeles oavsett är det inte hos Hifikit jag vill lyssna.
Är det dåligt av mig att vilja höra på de här två modellerna hemma hos någon?
shifts skrev:Jag är intresserad av att få lyssna på både OA 50.2 samt 52.2 i Stockholm. Finns det någon på forumet som kan tänka sig bjuda hem mig så jag kan få mig en bra demonstration?
Fjonkalicious skrev:Jag har inte gör avsikt att ta hit något gräl. Skall man sluta skriva i andra trådar för att man har uttalat en åsikt i en annan tråd.
Jag ber om ursäkt, vet inte riktigt varför dock?
hifikg skrev:shifts skrev:Jag är intresserad av att få lyssna på både OA 50.2 samt 52.2 i Stockholm. Finns det någon på forumet som kan tänka sig bjuda hem mig så jag kan få mig en bra demonstration?
Strax väster om Stockholm, så där 12 mil, kan du få höra på mina 52:2:or och ett par ESL-63 som bonus... Utifall du är ute och åker någon dag. Bra fikastopp på vägen mellan Stockholm och Karlstad t ex.
shifts skrev:Jag är intresserad av att få lyssna på både OA 50.2 samt 52.2 i Stockholm. Finns det någon på forumet som kan tänka sig bjuda hem mig så jag kan få mig en bra demonstration?
KarlXII skrev:Ångrar fortfarande att jag inte köpte AVR7000:s OA50 i rostfritt...
Det var en upplevelse att höra dem hemma hos Larsen i Skillingaryd.
avr7000 skrev:KarlXII skrev:Ångrar fortfarande att jag inte köpte AVR7000:s OA50 i rostfritt...
Det var en upplevelse att höra dem hemma hos Larsen i Skillingaryd.
Men det var OA50.LE med Larsen 4 element och Naqref-filter...
Men bra lät de! speciellt i Larsens vardagsrum !
Fjonkalicious skrev:Helt klart. Jag har funderat på att fylla mina slutna lådor med nitrogen. Funkar det?
Fjonkalicious skrev:Helt klart. Jag har funderat på att fylla mina slutna lådor med nitrogen. Funkar det?
Fjonkalicios skrev:Tja. Jag vet inte. Göra två nästan identiska inlägg med olika smileys och citeringar tycker iaf inte jag ger något förtroende för nyktert surfande här.
Men, om du nu så gärna vill kommentera det, så kan jag säga att detta gäller en äldre konversation mellan mig och Jansson, via forumet där jag postade en länk och han svarade på den länken:
"
Fjonkalicious skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=dSINO6MK ... ata_player
Ja den är bra!
Jag vill ändå ha en grammofon.
_________________"
Så. Mitt senaste inlägg var ett skämt som relaterade till det skämtet. Jag är ledsen om du kände dig trampad på, men jag kände att du inte tillförde något i den tråden förutom att skriva massa onödiga sammansatta ord som ingen verkade bry sig om.
Fundera på det.
Jag är inte torr, men humor är lite komplicerat, eller okomplicerat beroende på hur man ser på det.
Mvh
Filip
roggaro skrev:tänkte lite så också; DOM skulle man haft + en 'hora' till hustru + hifi katt.. kunde man ha JuH!
EDIT: katten skulle helt klart attackerat sin egen spegelbild
Jag har inga kabelskor eller flatstiftskontakter. Kablaget är lött i alla anslutningar fram till slutstegens banankontakter.Ranefjord skrev:lennartj: Precis min åsikt. En ny version är inte automatiskt en bättre version. Jag skulle gissa att viforna har blivit slängda.
Skulle rekommendera att kolla internkablaget på .2orna innan spelning om det inte är gjort. Om kabelskorna sitter lite löst låter det sämre (speciellt i diskanten). Båda paren OA50.2 jag har köpt beggat har blivit rejält mycket bättre av detta enkla ingrepp. Krävs ny tätningslist när man har lossat basarna dock.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster