Naqref skrev:
Som nämnts så var IÖ med under mätningarna och var delaktig i att göra dom. Även om han inte fick behålla mätpapperna så har han fått se dom och det resultatet har han spridit till en direkt konkurrent till oss innan vi ens visste om att det fanns mätningar gjorda.
Ursäkta, men det måste vara något som jag inte förstår. Kom inte de aktuella mätningarna med tidningen för alla att läsa? Kunde inte konkurrenten(vem som nu menas, SCC, Ino eller någon annan?) köpte/lånat ett par L4 och mätt upp dem själv?
Det jag reagerade på var att Claes och Johan föredrog den äldre högtalaren, med tanke på att de flesta här på faktiskt.se verkar tycka att L4 är en väldigt lyckad högtalare.
Det fel som jag tycker har begåtts är att LTS inte har tillåtit Larsen att kommentera den aktuella testen som de verkar ha lovat. Allt för att utesluta ev produktionsfel på produkten. Nu skulle det komma i nästa nr, men de borde ha kommit med i det aktuella numret och kunnat spara mycket av denna diskussion. Dock verkar viss kommunikation ha funnits eftersom det pratas om en L4.2 rätt tydligt i artikeln.
Ibland blir man inte klok på faktiskt och alla dess falanger, som insinuerar både det ena och det andra. Jag vänder mig inte till någon speciell falang, men börjar bli innerligt trött på alla dessa tjuvnyp som delas ut titt som tätt. Alla väntar liksom bara på att tillfälle skall ges.
Med vänlig hälsning
at