OPS

Jag glömde visst en sak. Det kostar förmodligen en bra slant för att han ska "köpa" den här kabeln.
Jag får nog spara ett tag till innan jag får råd att skicka den på recension.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Jag har redan klurat på en passiv lösning med motsv. distorsion. Du får köpa konstruktionen för 10 000 kr - prutat å klart.
IngOehman skrev:Är inte säker på att jag förstår vad du vill ha fram. Så vad du säger är att Michael Framer är ärlig, och att han gillade dina kablar. Att han gillade den optiska ultradistande kabeln har ju denna tråd handlat om.
Detta skall tolkas... hur?
Vad menar du med ditt inlägg?
1. Är han ärlig och omdömesgill?
2. Ärlig när han säger vissa saker, oärlig när han säger andra?
3. Ärligt, men omdömeslös?
4. Ärlig, men instabil?
5, Ärlig, men köpt?
6. Ärlig, men... oärlig?
Vh, iö
Jorma skrev:Läs en gång till så kanske du förstår vad jag menar...
Jorma skrev:...Eller kanske inte då jag har lite svårt att själv greppa vad det handlar om.
IngOehman skrev::wink:
Nej läsa fler gånger är nog rätt meningslöst om du inte ändrat något i texten, men det du tillförde i det nya inlägget var mycket klargörande.Du besvarade mina frågor.
Tack Jorma. Då är jag med.![]()
Vänliga hälsningar, Ingvar
Jorma skrev:Det var inte färstärkarna som var problemet det har jag konstaterat när jag hade Coltrane hemma första gången för snart 3 år sedan och körde dom med Nordost Valhalla.
Det var kablarna som var ett stort problem och jag hade ett jäkla sjå att hitta kablar som spelade bra med Coltrane.
Jag hade den gången inte tagit fram mina egna signal och högtalarkablar, men beslöt mig för att göra dettta då jag hade beställt ett par Coltrane från Mårten.
Svante skrev:Ja, vad gör man inte för att undvika de 0,0001% dist som oren koppar kan ge...
Morello skrev:Svante skrev:Ja, vad gör man inte för att undvika de 0,0001% dist som oren koppar kan ge...
Du kan nog gödsla med några fler nollor om du vill.
m_persson79 skrev:Scheisse vad kablar e drygt.
Jag brukar ställa mig en fundamental fråga:
Musiksignalen transporteras ganska långt. Via en massa meter kretskort, sjukt många kontakter...
Hur fan i helvete kan då 1m med 1000kr-kontakter göra någon som helst skillnad i positiv bemärkelse?
Varför finns inga WBT där det inte syns?
Högtalalare ska spikas i marken men elektronik ska dämpas med t.ex. Solid Tech:s avancerade fjädersystem.. jag hajjar noll?
Tänk om 1% av all voodoo hade fokuserats på innovativa lösningar vad det gäller högtalare.. teknik & fakta verkar inte sälja så bra.. Usch & Fy!
Ville bara avreagera mig lite..
lasselite skrev:Jag fattar fortfarande inte varför karln inte skulle kunna vara precis lika omdömeslös eller köpt när han bedömmer din kabel jorma. För att du säger det
m_persson79 skrev:Högtalalare ska spikas i marken men elektronik ska dämpas med t.ex. Solid Tech:s avancerade fjädersystem.. jag hajjar noll?
m_persson79 skrev:Högtalalare ska spikas i marken men elektronik ska dämpas med t.ex. Solid Tech:s avancerade fjädersystem.. jag hajjar noll?
Max_Headroom skrev:Elektronik ska inte påverkas alls av vibrationer i underlaget. Undantag för vissa rörförstärkare. Observera att vibratioerna som kommer via luften kan skaka om delarna i dina apprater mer än vibrationer från underlaget.
Bill50x skrev:Max_Headroom skrev:Elektronik ska inte påverkas alls av vibrationer i underlaget. Undantag för vissa rörförstärkare. Observera att vibratioerna som kommer via luften kan skaka om delarna i dina apprater mer än vibrationer från underlaget.
Det sägs att elektronik inte ska påverkas av vibrationer. Men vissa kondensatorer är sådana att när man knackar på dom så hörs det i högtalarna. Nu var det länge sdan jag provade, kanske problemet inte finns idag?
/ B
Max_Headroom skrev:Men en för 50000 ska du fan kunna ställa på en sån där asfaltstampare utan att den påverkas. Tycker jag i alla fall.
Bill50x skrev:Det sägs att elektronik inte ska påverkas av vibrationer. Men vissa kondensatorer är sådana att när man knackar på dom så hörs det i högtalarna. Nu var det länge sdan jag provade, kanske problemet inte finns idag?
Audix skrev:Jorma skrev:Det var inte färstärkarna som var problemet det har jag konstaterat när jag hade Coltrane hemma första gången för snart 3 år sedan och körde dom med Nordost Valhalla.
Det var kablarna som var ett stort problem och jag hade ett jäkla sjå att hitta kablar som spelade bra med Coltrane.
Jag hade den gången inte tagit fram mina egna signal och högtalarkablar, men beslöt mig för att göra dettta då jag hade beställt ett par Coltrane från Mårten.
Nyfiken som man är undrar man vilka kablar Leif & Co själva använde under utvecklingen av Coltrane. Vet du det Jorma?
IngOehman skrev:Måste nog ansluta mig till dem som menar att mikrofoni inte är att betrakta som ett realproblem i vinyllösa hifi-anläggningar.
I själva verket är mikrofonieffekter för det mesta (jag utesluter inte undantag) så små att risken för katastroffel (hoppande/mutande CD-spelare till exempel) nog faktisk kan vara större än att hörbarhet av linjär mikrofoni skall uppstå.![]()
Användare som besöker denna kategori: hifikg och 37 gäster